همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز این نیرو با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها عوامل ناامنی در دورترین آب‌های حاکمیتی کشور را رصد نموده و در نطفه خفه خواهد کرد.

حسین خانزادی

به گزارش ایرنا، امیردریادار حسین خانزادی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ( ره ) نوشهر افزود: استکبار جهانی از دیرباز تاکنون در صدد است تا هیچ همکاری وهم افزایی میان کشورهای منطقه شکل نگیرد

وی اظهار داشت: امروز اگرچه نیروی انسانی در دانشگاه علوم دریایی نوشهر علوم مختلف دریانوردی را می آموزد اما فعالیت در دریا دارای پیچیدگی های خاصی است که این نیروها باید تجربه کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت : حضور در دریا و فعالیت ناوهای سطحی و غیر سطحی از لحاظ فناوری دارای ابعاد متعدد و شرائط پیچیده ای دارد.

خانزادی افزود : امروز در اقیانوس هند و در دیگر مرزهای آبی حاکمیتی کشور مواردی از فعالیت ناوشکن دریایی دیگر کشورها دیده می شود حضور این نیروها ، سبب می شود تا نیروهای امنیتی و دریایی ما در این مناطق بسیار هوشمندانه تر حاضر شوند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به حضور دزدان دریایی در خلیج عدن گفت: با وجود اینکه نیروی دریایی نزدیک به 30 کشور دنیا در این منطقه هستند حضور نیروهای ما در این منطقه باید آگاهانه و با برنامه باشد.

وی ادامه داد که امروز حدود 90 درصد تجارت اقتصادی در دریاها شکل می گیرد بنابراین باید از ظرفیت کشور در این جهت بهره برداری کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این آیین ناخدایکم کریم مصدری رشیدی را به عنوان فرمانده جدید دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) معرفی و از خدمات امیر ناخدا دوم خرداد حکیمی قدردانی کرد.

ناخدایکم کریم مصدری دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه فرماندهی ستاد آجا و از دانشگاه جنگ پاکستان است و پیش از این رئیس گروه تخصص های دریایی دانشگاه فرماندهی ستاد و 8 سال استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر بود.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، در سال 1359 تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس و در سال 1360 با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

در شرایط کنونی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، دارای 6 دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی است.

کد خبر 400735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha