مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در راستای حفظ زمین و محیط زیست بیش از ۵ هزار شهروند منطقه ۱۹ از آموزش های تفکیک پسماند بهره‌مند شدند.

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۵۰۰۰ شهروند جنوب تهران

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه‌فر معاون خدمات شهری و محیط زیست با اعلام این مطلب گفت: با توجه به نقش شهروندان در حفظ محیط زیست بویژه آگاهی آنها از تفکیک پسماند از مبدأ کارشناسان اداره مدیریت پسماند در سرای محلات، مراکز تجاری و... آموزش‌های چهره به چهره به شهروندان داده‌اند.

وی ادامه داد: به منظور تفهیم هر چه بیشتر و فرهنگ‌سازی در تفکیک پسماند از سنین دبستان بخش از این آموزش‌ها با حضور گروه‌های نمایش و برگزاری مسابقات و بازی در مدارس و پیش دبستانی‌ها شرافتی، فردوسی، کیهانی، شکوفه‌های امید و اندرزگو برگزار شده است.

زنگنه‌فر با اشاره به ادامه روند آموزش مستمر جهت بهبود سیستم تفکیک پسماند از مبدأ افزود: در این خصوص کارشناسان اداره مدیریت پسماند به آموزش بانوان درکلینیک گل و گیاه، رابطین بهداشت در مراکز بهداشتی، ساکنین مجتمع‌ها با توزیع بروشور آموزشی و کیسه‌های مخصوص پسماند پرداختند.

معاون شهروندان منطقه با اشاره به برپایی جشنواره بهترین ها از دوریختنی‌ها بیان کرد: این جشنواره به منظور ترویج شهروندان به استفاده مفید از مواد خشک دوریختنی‌ها با استقبال دانش آموزان و اولیای آنها در دبستان شرافتی و در اطراف غرفه نیایش و بعثت برگزار شد ضمن اینکه در حاشیه این جشنواره نمایشگاه نقاشی دانش آموزان با موضوع استفاده مفید و موثر از طلای کثیف (زباله خشک) نیز برپا شد.

به گفته این مسئول با توجه به تراکم بالای مراکز خرید در خیابان‌های کلهر، احد، احسانی و بدر آموزش تفکیک پسماند به مالکان و فروشندگان این مراکز را با مراجعه حضوری و آموزش چهره به چهره به همراه توزیع کتابچه و بروشور آموزشی به طور مستمر انجام و زباله‌های خشک و قابل بازیافت این مراکز روزانه توسط خودروهای ملودی جمع‌آوری و به ایستگاه بازیافت منطقه انتقال می‌یابد.

کد خبر 400641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha