همشهری آنلاین: جکی چان به جمع ده‌ها سیاستمدار، ورزشکار و هنرمندی پیوست که خواستار وضع قوانین سفت و سخت برای حفظ غرور ملی چین در مقابل توهین‌ها و تهدیدها هستند.

جکی چان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، ستاره هنگ‌كنگي هاليوود و چهره برجسته فيلم‌هاي رزمي سينماي جهان يكي از 38 امضاكننده پيشنهادي است كه از دولت پكن مي‌خواهد با توهين‌كنندگان به تاريخ، قهرمان و كشته‌هاي پكن مانند مجرمان برخورد كند. بر اساس گزارش‌هاي اخير رسانه‌هاي دولتي چين، در سال‌هاي اخير پديده‌اي مانند نئونازيسم در اين كشور ظهور كرده كه برخي مردم در آن قربانيان و شهداي تاريخ چين شوخي مي‌كنند.

ماه گذشته پليس چين دو مرد چيني را بازداشت كرد كه در محل يكي از بدترين درگيري‌هاي دوران جنگ جهاني دوم لباس نظامي ژاپني‌ها را پوشيده بودند. بر اساس قانون، توهين به سرود ملي، پرچم و نشان ملي چين جرم و مستوجب جزاست اما امضاكنندگان نامه مي‌خواهند اين قانون مواردي چون توهين به غرور، تاريخ، قهرمانان و شهيدان چين و ارتكاب كارهايي براي تبليغ نظامي‌گيري ژاپن و نازيسم را هم شامل شود.

جكي چان با اينكه زاده هنگ‌كنگ است اما سال 2013 براي حضور در كنگره ملي خلق چين دعوت شد و اين هفته هم مهمان اين كنگره در پكن بود. او پيش از اين در 2009 از تحديد آزادي‌هاي مردم چين دفاع كرده و گفته بود: «نمي‌دانم آزادي خوب است يا نه اما دارم به تدريج به اين نتيجه مي‌رسم كه ما چيني‌ها بايد كنترل شويم. در غير اين صورت، هر كاري كه دل‌مان بخواهد مي‌كنيم.»

کد خبر 400541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha