همشهری آنلاین: پس از کشته شدن شش نفر از جمله دو شبه نظامی در درگیری های دو روز گذشته در مناطق جنوبی کشمیر، ناآرامی بار دیگر به کشمیر بازگشته است.

دور جدید ناآرامی ها در کشمیر پس از کشته شدن ۶ نفر

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی پایونیر در روز سه شنبه، پلیس جامو و کشمیر محدودیت های شدید رفت و آمد در مناطق مختلف کشمیر به اجرا گذاشته است درحالی که دسترسی به اینترنت نیز در سرتاسر کشمیر مسدود شده است.

درحالی که نیروهای امنیتی هند ادعا کرده اند که تمام افراد کشته شده در درگیری ها شبه نظامی بوده اند اما رهبران جدایی طلب و مردم محلی می گویند چهار نفر از افراد کشته شده غیرنظامی بوده اند.

عصر روز یکشنبه، یک فرد شبه نظامی به یک ایست و بازرسی پلیس در نزدیکی روستای 'پهنو' واقع در منطقه شوپیان در جنوب کشمیر حمله کرد. به گفته پلیس درگیری های پراکنده در اطراف این ایست و بازرسی تا صبح روز دوشنبه ادامه داشت که بر اثر آنها 6 نفر کشته شدند.

پلیس اعلام کرده است که در این درگیری ها افراد کشته شده متعلق به گروه تروریستی لشکر طیبه بوده اند.

یک مقام پلیس گفت: یکی از شبه نظامیان کشته شده 'عاشق حسین بات' بوده است که از سال گذشته تحت تعقیب قرار داشت.

محبوبه مفتی سر وزیر ایالت جامو و کشمیر در همین رابطه گفت: کشته شدن غیر نظامیان در درگیری های شوپیان بسیار نگران کننده است.

این درحالی است که رهبران جدایی طلب کشمیری از جمله سید علی شاه گیلانی، میرزوائز عمر فاروق و یاسین ملک خواهان اعتصاب و راهپیمایی گسترده مردم در کشمیر شده اند.

پس از این درخواست، پلیس در مناطق حساس سرینگر پایتخت ایالت جامو و کشمیر و همچنین سایر مناطق کشمیر محدودیت رفت و آمد وضع کرد.

وزارت آموزش و پرورش کشمیر نیز امتحانات دانش آموزان برای روز سه شنبه را لغو کرد.

پلیس همچنین یاسین ملک رهبر جدایی طلب کشمیری را به دلیل راهپیمایی در اعتراض به کشته شدن غیر نظامیان بازداشت کرده است.

دور جدید ناآرامی ها در کشمیر پس از کشته شدن ۶ نفر

در ادامه ناآرامی های کشمیر، پلیس روز گذشته اعلام کرد که 'مفتی وقاس' یک فرمانده ارشد جیش محمد و عاملی اصلی حمله تروریستی سنجوان در درگیری با نیروهای امنیتی در منطقه پلواما واقع در جنوب کشمیر کشته شده است.

حمله ماه گذشته چند شبه نظامی به پایگاه ارتش هند در شهر سنجوان یکی از شدید ترین حملات علیه یک پایگاه نظامی در هند در چند ماه اخیر بود که بر اثر آن 9 نفر کشته و 5 نفر دیگر مجروح شدند.

دور جدید درگیری میان پلیس و معترضان در کشمیر،هشتم جولای(18 تیر) سال گذشته اتفاق افتاد. نیروهای امنیتی هند در این روز با دریافت اطلاعاتی در خصوص 'برهان مظفر وانی' فرمانده گروه حزب المجاهدین در نماز جمعه منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو وکشمیر با حضور در منطقه ، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.

به گفته مقامات محلی ،ناآرامی های کشمیر در یک سال گذشته حدود یکصد کشته و بیش از یک هزار و 200 مجروح برجای گذاشته است.

کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 میلادی بیش از 68 هزار کشته برجای گذاشته است.

کد خبر 400176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha