همشهری آنلاین: رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج گفت: از آنجایی که جعبه سیاه دو هفته زیر برف مانده قطعات الکتریکی آن صدمه دیده است بنابراین نمی‌توانیم دسترسی مستقیم به اطلاعات جعبه سیاه داشته باشیم.

جعبه سیاه هواپیما

حسن رضایی فر در گفت وگو با ایلنا، درباره وضعیت جعبه سیاه هواپیمای ای.تی.آر اظهار داشت: ظاهر جعبه سیاه هواپیما سالم است.

وی افزود: هر چند ظاهر جعبه سیاه سالم است اما در بررسی‌های اولیه متوجه شدیم مقداری آب و برف در داخل جعبه سیاه نفوذ کرده است بنابراین از تایید سیستم‌های الکترونیکی مطمئن نیستیم.

رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج با بیان اینکه در این شرایط برای بازخوانی جعبه سیاه احتمالا باید حافظه دستگاه باز شود، گفت: حافظه باید در دستگاه جدید نصب شود تا بازخوانی به درستی انجام شود.

رضایی فر ادامه داد: از آنجایی که جعبه سیاه دو هفته زیر برف مانده قطعات الکتریکی آن صدمه دیده است بنابراین نمی توانیم دسترسی مستقیم به اطلاعات جعبه سیاه داشته باشیم.

وی افزود: باید حافظه جعبه سیاه هواپیما باز شود و بر روی دستگاه‌های جدید سالم نصب شود و پس از آن وارد مرحله بازخوانی شویم.

رییس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج درباره احتمال پاک شدن اطلاعات جعبه سیاه تاکید کرد: اطلاعات جعبه سیاه هواپیما پاک نمی‌شود مگر اینکه به برق هواپیما وصل شود و اطلاعات جدید بر روی اطلاعات قبلی ذخیره شود.

وی درباره تشکیل گروه بررسی و بازخوانی جعبه سیاه هواپیما گفت: در حال حاضر جعبه سیاه تحویل مقامات قضایی استان کهکیلویه و بویر احمد شده است و باید به تهران منتقل شود.

رضایی‌فر تاکید کرد: از آنجایی که محل وقوع این سانحه اصفهان بوده بازپرس و دادستان پرونده از استان اصفهان به عنوان نهاد و مرجع قضایی رسیدگی به این سانحه در سازمان هواپیمایی کشور مستقر است و پیگیری‌های قضایی در سازمان هواپیمایی در حال انجام است.

وی افزود: CVRو FDR هواپیما به سازمان هواپیمایی انتقال و در اختیار دادستان قرار می‌گیرد.

کد خبر 399981

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha