جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: به‌رغم اعتراضات روسیه واشنگتن تصمیم دارد برای ارتش اوکراین تسلیحات ارسال کند. وزارت خارجه‌ی آمریکا در این زمینه از ۲۱۰ موشک ضدتانک و ۳۷ موشک‌انداز سخن گفته است.

آمریکا به اوکراین جنگ‌افزار صادر می‌کند

به گزارشدويچه وله، دولت آمریکا قصد دارد به اوکراین موشک ضدتانک و موشک‌اندازهایی به ارزش ۴۷ میلیون دلار بفروشد. این سلاح‌ها را می‌توان با دست حمل کرد و شلیک موشک‌های آن از روی شانه ممکن است. در مجموع از ۲۱۰ موشک ضدتانک و ۳۷ موشک‌انداز سخن در میان است.

واشنگتن پست گزارش داده که سربازان اوکراین می‌توانند از این سلاح‌ها در پیکار علیه شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین استفاده کنند. درگیری‌های نظامی این منطقه از سال ۲۰۱۴ تا کنون در جریان است.

  • امنیت ملی آمریکا

وزارت امور خارجه‌ی آمریکا اعلام کرد که این معامله‌ی تسلیحاتی در خدمت امنیت ملی آمریکاست، زیرا امنیت اوکراین را بیشتر می‌کند. این وزارتخانه همچنین گفت که کی‌یف این سلاح‌ها را درخواست کرده و صدور این جنگ‌افزارها توازن قوا در منطقه را بر هم نخواهد زد.

شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در نخستین سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از او خواسته بودند که از ارتش اوکراین منظم‌تر پشتیبانی کند. اکنون کنگره‌ی آمریکا باید درباره‌ی این معامله‌ی تسلیحاتی تصمیم‌گیری کند.

روسیه پیش‌تر به واشنگتن هشدار داده بود که ارسال تسلیحات برای ارتش اوکراین به خونریزی بیشتر در شرق این کشور خواهد انجامید. مسکو در ماه دسامبر سال گذشته گفته بود که ناظر بی‌طرف این ماجرا نخواهد بود.

در سال ۲۰۱۴ پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری طرفدار روسیه در اوکراین و انضمام شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه توسط مسکو، شورشیان شرق اوکراین نیز در مناطق دونیتسک و لوهانسک استقلال خود را از کی‌یف اعلام کردند.

در پی آن جنگی میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان درگرفت که به گفته‌ی سازمان ملل تا کنون بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته است. تا کنون همه‌ی تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس پایدار در شرق اوکراین ناکام مانده است.

کد خبر 399771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha