همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه اول مارس (۱۰ اسفند) در نشست خبری هفتگی این وزارتخانه اعلام کرد: مقاصد راهبردی چین بسیار شفاف است و امیدواریم آمریکا تفکر منسوخ‎شده‎ی جنگ سرد را کنار بگذارد.

به گزارش رادیو بین المللی چین در روزهای اخیر، فرمانده ستاد راهبردی ارتش آمریکا گفته است که چین در زمینه فضایی و توانایی مبارزه با تهدید ویژه آمریکا محسوب می‌شود. فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا نیز بیان کرد که جاه‎طلبی چین در خاورمیانه روزافزون افزایش می‎یابد.

چون‌اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش مربوطه اعلام کرد: اخیرا برخی از افسران نظامی آمریکا مدام "نظریه تهدید چین" را مطرح می‎کنند. من تعجب می‎کنم که آمریکا به عنوان نخستین کشور قدرتمند نظامی جهان، بیشترین بودجه نظامی جهان را دارد که بیش از بودجه‎ی نظامی کشورهای دوم تا هفتم فهرست رده‌بندی بودجه نظامی دنیا است. چرا این کشور همیشه دیگر کشورها را تهدید خود می‎خواند؟ چندی پیش یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا در مناطق آسیایی به طور واضح و باز برای فروش سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده F-35 تبلیغات می‎کرد. به این سبب، باید بپرسیم قصد واقعی آمریکا از طریق پرداختن به "تهدید چین" چیست؟

این مقام چینی تأکید کرد: مقاصد راهبردی چین بسیار شفاف است و هدف اساسی پیشرفت چین بر ایجاد زندگی سعادتمند، تحقق احیای ملی، برقراری صلح و توسعه جهان است. از آمریکا می‌خواهیم دست از تفکر جنگ سرد منسوخ شده برداشته و به پیشرفت‎های کنونی جهان و چین نگاهی منطقی داشته باشد.

کد خبر 399707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha