همشهری آنلاین: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: در سفری که به عراق داشته‌ام به هیچ وجه صحبت از میانجیگری عراق در روابط ایران و آمریکا مطرح نشده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار با شیوخ اهل سنت عراق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه ملاقاتی با روسای بزرگ عشایر عراق داشتیم و گفت‌وگوهایی راجع به مشترکات دو کشور و همکاری‌های ایران و عراق در جهت اهداف مشترک و کمک‌هایی که ایران به دولت و ملت عراق در مبارزه با داعش داشته انجام شد.

وی تصریح کرد: هر دو طرف بر این موضوع تاکید کردیم که هیچ ملتی مثل ایران  و عراق تا این اندازه به هم نزدیک نیستند و بعد از 8 سال جنگی که صدام با کمک اجانب، آمریکایی‌ها و ارتجاع منطقه بر هر دو ملت تحمیل کرده بود، می‌بینیم که بین دو ملت دشمنی و خصومتی نمانده و در مراسم اربعین چند میلیون ایرانی به عراق سفر کرده و مورد استقبال قرار می‌گیرند و در مقابل مردم عراق هم به زیارت مشهد و قم مشرف می‌شوند و هیچ بیگانگی بین مردم ایران ندارند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: این مساله سرمایه بزرگی است که هر دو کشور باید از  هم دفاع کنند و آمریکایی‌ها هم به دنبال این هستند که اختلافات تصنعی ایجاد کنند که ان‌شاءالله موفق نخواهند شد.

ولایتی در پاسخ به سوال ایسنا درباره مطرح شدن میانجیگری عراق در روابط ایران و آمریکا از سوی یکی از مقامات آمریکا و این که آیا در سفر شما به عراق در این مورد بحثی مطرح شد، گفت: به هیچ وجه چنین موضوعی مطرح نشده، جایی هم ندارد. جمهوری اسلامی ایران می‌داند که آمریکایی‌ها به دنبال نفوذ پنهان و خاموش در عراق هستند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل  در پایان تاکید کرد: ملت و دولت عراق با این نفوذ مخالف هستند و طبیعتا همکاری‌های دو کشور در سیاست‌های منطقه‌ای بیشتر هم تقویت خواهند شد.

 

کد خبر 399381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha