همشهری آنلاین: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به عاری بودن استان از بیماری آنفلوانزای پرندگان گفت: با این وجود با توجه به مصوبه ستاد آنفلوانزای کشور و با هماهنگی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، شکار پرندگان در تمامی تالاب‌های آذربایجان شرقی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

ممنوعیت شکار پرندگان در تالاب‌های آذربایجان شرقی

به گزارش ايرنا، امیر حسین بهداد گفت: این ممنوعیت به علت مشاهده تیپ جدید بیماری آنفلوانزا در بین پرندگان مهاجر در یکی از تالاب‌های کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی در راستای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی که امکان شیوع آن در بین پرندگان وجود دارد، هرگونه شکار یا زنده‌گیری در تالاب‌های استان ممنوع است.

بهداد تاکید کرد: آذربایجان شرقی پاک و عاری از آنفلونزای پرندگان است و ممنوعیت شکار در تالاب‌های استان با هدف پیشگیری از بروز هر گونه مشکل احتمالی و حفاظت از سلامت مردم انجام می‌شود.

وی از مردم استان درخواست کرد در صورت مشاهده لاشه پرندگان و یا افراد غیرمجاز که به قصد شکار به تالاب‌ها وارد می‌شوند، به ادارات دامپزشکی و یا محیط زیست اطلاع دهند.

آذربایجان شرقی دارای 14 تالاب قوری گل، قره قشلاق، یوسف لو، دیب سبز، خرمالو، آلمالی، یانیق گولی، بزوجیق گولی، گوشا گولی، زولبین، قبادلو، خورشید گولی، شور درق و مینق در شهرستان‌های بستان آباد، اهر ، هریس، بناب، هشترود، عجب شیر و مرند می‌باشد.

کد خبر 399366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha