همشهری آنلاین: دارا خسروشاهی مدیرعامل شرکت اوبر در دوران طلایی آمریکا به این کشور مهاجرت کرده‌است،‌اما اکنون معتقد است ترامپ درحال ویران ساختن رویای آمریکایی است.

خسروشاهی

براساس گزارش CNN، خسروشاهي در نشستي تجاري در دهلي گفت من خوش‌شانس بودم كه در دوراني به آمريكا مهاجرت كردم كه اين كشور پذيراي مهاجر بود، روياي آمريكايي برندي شناخته شده در جهان است و همه مفهوم آن را مي‌دانند، اما سياست‌هاي دولت جديد در قبال مهاجران درحال تخريب اين برند ارزشمند است.

وي در واكنش به اقدام دولت آمريكا در محدود‌سازي ويزاي H-1B كه هزاران مهندس هندي را روانه سيليكون‌ولي ساخته‌است، هندي‌ها را يكي از اصلي‌ترين عوامل پيشرفت آمريكا معرفي كرد و گفت آمريكا بايد پذيراي نوابغ باشد.

خسروشاهي پيش از اين نيز از رويكرد ترامپ نسبت به مهاجران انتقاد كرده‌بود،‌ وي در روز تحليف ترامپ در توئيتر خود تبليغي با مفهوم سفر براي مبارزه با كوته‌فكري و تعصب منتشر كرد. وي در آن زمان مديرعامل شركت مسافرتي اكسپديا بود،‌يكي از اولين شركت‌هايي كه عليه قانون منع سفر مسلمانان به آمريكا از دولت ترامپ شكايت كرد.

خسروشاهي كه كمي قبل از پسر دونالد ترامپ براي سخنراني روي سن رفته بود گفت باور دارد كشورها به تدريج آنچه به نفعشان است را انجام مي‌دهند. اگر آمريكا از گذشته،‌از ديدگاه دموكراتيك و از ديدگاه مهارتي مي‌دانسته كه چه چيز برايش خوب است، و اين به معني تبديل شدن به كشوري پذيرنده مهاجران است، به تدريج به آن تبديل خواهد شد. فكر نكنم كشوري بتواند با بستن مرزهايش رشد پيدا كند.

کد خبر 399127

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha