همشهری آنلاین: رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حفظ کیفیت در مراکز آموزشی و پژوهشی نباید مانع جذب بورسیه‌ها شود. اگر فردی در مقطع کارشناسی معدل مطلوب نداشت ولی در تحصیلات تکمیلی وضعیت بهتری داشت، می‌تواند جذب شود.

محمدعلی کی نژاد

به گزارش مهر، محمدعلي كي‌نژاد در دویست و ششمین جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، گفت: برخی متقاضیان راتبه «بورسیه» وقتی که در یک مرکز آموزشی و پژوهشی موفق به جذب نمی‌شوند، این عدم موفقیت به سایر مراکز هم تسری پیدا می‌کند و مراکز هم به استناد نظر مرکز آموزشی و پژوهشی قبلی، این فرد را جذب نمی‌کنند.

وی افزود: حفظ کیفیت در مراکز آموزشی و پژوهشی نباید مانع جذب این افراد شود و اگر فردی در مقطع کارشناسی معدل مطلوب نداشت ولی در مقطع تحصیلات تکمیلی وضعیت بهتری داشت باید بتواند جذب شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این زمینه سعی داریم تا مشکلات بودجه را نیز برطرف کنیم. مراکز پژوهشی می‌توانند با جذب متقاضیان هیأت علمی بلاتکلیف، دانشگاه‌ها را یاری کنند.

رئیس هیات عالی جذب ادامه داد: در برخی از موارد هیات امنای مرکز پژوهشی می‌تواند موارد را حل‌وفصل کند.

بر طبق اين گزارش، همچنين در جلسه هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد، معیارهای پژوهشی به منظور جذب اعضای هیأت علمی پژوهشی تدوین و برای تصویب نهایی به هیأت عالی جذب ارسال شود.

جواد محمدی، دبیر هیات عالی جذب گفت: روند جذب اعضای هیات علمی از فراخوان تا جذب نباید بیشتر از ۴ ماه و نیم باشد و هیات‌های مرکزی جذب موظف هستند به این موضوع نظارت کنند.

وی افزود: هم اکنون حدود ۲هزار نفر روند جذب را اجرا و راهبری می‌کنند و این موجب شده تا روند جذب تسریع شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اگر بعد از ۲۰ روز، پاسخ استعلام نهادهای ذیربط وصول نشد، هیات اجرایی می‌تواند روند جذب را ادامه دهد.

در این جلسه مقررشد رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادین کارگروهی متشکل از روسای پژوهشگاه‌ها و وزارت علوم تشکیل داده تا نسبت به تدوین معیارهای پژوهشی به منظور جذب اعضای هیأت علمی پژوهشی اقدام و برای تصویب نهایی به هیأت عالی جذب ارسال کنند.

در ادامه جلسه تعدادی از اعضای هیات‌های اجرایی جذب و کارگروه‌های صلاحیت عمومی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی جندی شاپور دزفول، صنعتی نوشیروانی بابل، مجتمع آموزش عالی سراوان تأیید صلاحیت شدند.

کد خبر 398963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha