همشهری آنلاین: رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا برای دیدار با حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان روز یکشنبه 23 دسامبر وارد کابل پایتخت این کشور شد.

به نوشته ال موندو، رومانو پرودی نخست وزیر ایتالیا که به طور سر زده و در پی سفر نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه و در آستانه عید میلاد مسیح (ع) وارد افغانستان شده است، در این سفر با حامد کرزای رییس جمهوری دیدار و نیرو‌های ایتالیایی تحت فرماندهی ناتو در افغانستان را مورد بازدید قرار خواهد داد.

پس از دیدار با نیرو‌های ایتالیایی در هرات نیز پرودی با دان مک نیل فرمانده نیرو‌های بین‌المللی ایساف (نیرو برای کمک به استقرار امنیت) ملاقات خواهد کرد.

2 هزار نیروی ایتالیایی با نیرو‌های اسپانیایی در شهر هرات مستقر هستند.

این درحالی است که نیکلا سارکوزی رییس جمهوری فرناسه که روز شنبه 22 دسامبر و یک روز پیش از سفر پرودی به افغانستان از این کشور دیدار کرده بود، در دیدار با حامد کرزای مجددا بر حمایت سیاسی و نظامی ملت فرانسه از ملت افغانستان تاکید کرده بود.سارکوزی گفته بود:ما نمی‌توانیم و نباید در جنگ علیه تروریسم شکست بخوریم.[سفر سارکوزی به افغانستان]

از سویی دیگر نیز کوین رود نخست وزیر استرالیا که به عراق نیز سفر کرده بود روز شنبه 22 دسامبر به افغانستان آمد و با رییس جمهوری این کشور دیدار کرد و در این دیدار بر ادامه حضور نیرو‌های استرالیایی در استان اوروزگان تاکید کرد.

کد خبر 39884

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز