همشهری آنلاین: وزیر دفاع لبنان اظهار داشت، با آنکه در پی صلح هستیم اما در برابر تهدیدات دست بسته عمل نمی‌کنیم.

 وزیر دفاع لبنان: در برابر تهدیدات اسرائیل دست بسته عمل نمی کنیم

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره مباشر، وزير دفاع لبنان با اشاره به تهديدات بنيامين نتانياهو عليه کشورش، اظهار داشت، با آنکه در پي صلح هستيم اما در برابر تهديدات دست بسته عمل نمي کنيم.

يعقوب رياض الصراف در همايشي در حاشيه کنفرانس امنيتي مونيخ که جان کري وزير سابق امور خارجه آمريکا، مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه و احمد ابوالغيط دبير کل اتحاديه عرب نيز در آن حاضر بودند تصريح کرد، جا دارد از شما و از آقاي نتانياهو که موجب شد همه ما با تاخير در اين همايش حاضر شويم تشکر کنم، تدابير امنيتي که براي نتانياهو در نظر گرفته شد موجب شد تا روند حرکت ما محدود شود و اين امر سبب تاخير ما در ورود به سالن نشست شود و اين خود جاي تعجب دارد، گويا جان کري هم در اين زمينه نظري دارد.

  • اولين بار است که مي شنوم آمريکا بگويد اسرائيل لجاجت کرده است

وي ادامه داد: خوشحال مي شوم به اين نکته در سخنان جان کري اشاره کنم که گفت، براي يک بار کشوري کوچک در خاورميانه احساس مي کند تحولي رخ داده است، براي اولين بار است که مي شنوم آمريکا بگويد اسرائيل لجاجت کرده است، اينگونه سخن گفتن براي ما جديد است.

  • به خاطر نتانياهو در سرماي شديد منتظر مانديم

وزير دفاع لبنان خطاب جالبي به نتانياهو داشت: از نتانياهو به دليل آنکه موجب شد ما مدت زماني بيرون و در سرماي شديد منتظر بمانيم تشکر کنيم زيرا همين سرماي گذرا به ما يادآوري کرد پناهندگي يعني اينکه در سرما و گرما بيش از هفتاد سال در خارج از کشورت زندگي کني.

  • راه حل ها زماني آغاز مي شود که موضوع فلسطين حل شود

رياض الصراف افزود: اظهار نظر دبير کل سازمان ملل متحد هم قابل توجه بود او از خاورميانه جهاني گفت نه از حاشيه خليج(فارس)، اين اظهار نظر به اين معني است که همگان بايد به اين موضوع توجه داشته باشند، اگر به تلاش براي رسيدن به راه حل اعتقاد داريم زمان آن فرا رسيده تا دور ميز مذاکره گرد هم آييم و در پي حل مشکلات باشيم اما از نگاه من راه حل ها زماني آغاز مي شود که موضوع فلسطين حل شود.

  • چهار ميليارد نفر در جهان به فلسطين و قدس نگاه ديگري دارند

وزير دفاع لبنان خاطرنشان کرد: اينکه پايتختي براي فلسطين مشخص شود يا نه امري داخلي است، اما نمي توانيم منکر شويم که چهار ميليارد نفر در جهان به فلسطين و قدس نگاه ديگري دارند و قدس را پايتخت فلسطين مي دانند پس بايد جامع نگر باشيم. به همين دليل باور ندارم تصميم گيري عجولانه و يا اقدامات موقت بتواند به يک فرد يا گروهي عليه يک فرد يا گروه ديکر کمک کند، نمي توان از يک گروه در سوريه حمايت کرد و با همان گروه در ايران يا عراق دشمن بود. اين موارد مهم است.

  • در برابر تجاوز کوتاه نخواهيم آمد

رياض الصراف افزود: ما از کشور کوچکي به نام لبنان، هستيم، در همين مدت که در کنفرانس مونيخ حضور داشتم از نمايندگان کشورهاي بزرگي شنيده ام که درباره امنيت خود نگراني هايي دارند. ما در لبنان شاهد هستيم که پهپادهاي اسرائيلي بالاي سر ما به پرواز در مي آيند در شرايطي که لبنان هيچ نيت سوئي عليه هيچ يک از طرف ها ندارد با اين حال شاهد تهديدات نتانياهو هستيم که مي گويد ما از خودمان دفاع خواهيم کرد، بدانيد که لبنان هم دوستان و شرکايي دارد چنانچه اين کشور نيروهايي دارد که حاضرند جانشان را براي کشور فدا کنند. البته ما در پي صلحيم اما در برابر تهديدات دست بسته عمل نمي کنيم و در برابر هر نوع تجاوزي اعم از مالي و نظامي کوتاه نخواهيم آمد.

کد خبر 398719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha