همشهری آنلاین: دبیر شانزدهمین دوره جشنواره «قلم زرین» از کلیه نویسندگان و ناشران دعوت کرد تا کتاب‌های داستان و شعر در دو حوزه کودک و نوجوان، و بزرگسال، همچنین پژوهش و نقد ادبی را که چاپ اول آن‌ها در سال ٩۶ بوده است، برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

ادبیات

به گزارش ایسنا، وجیهه سامانی با بیان این‌که لیست کلیه کارهای چاپ ٩۶ از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، از خانه کتاب دریافت شده است، افزود: بقیه لیست کتاب‌های چاپ‌شده در دو ماه بهمن و اسفند را در فروردین‌ماه سال آینده از خانه کتاب دریافت می‌کنیم. اما بنا به دلایل متعدد، لیست دریافتی از خانه کتاب، همیشه دارای نقایصی است و ممکن است کتاب‌هایی هم باشند که از این لیست جا افتاده باشند.

او اضافه کرد: برای تسهیل و تسریع کارها و این‌که داوری در میان کلیه آثار چاپ‌شده در سال ٩۶ باشد و جایزه قلم زرین به عدالت و صداقت میان همه آثار قضاوت کند، از ناشران و نویسندگان محترم درخواست و دعوت می‌کنیم در صورت امکان آثاری را که چاپ اول آن‌ها در سال جاری است، تا ١۵ اسفندماه به آدرس دبیرخانه جایزه، در محل انجمن قلم واقع در: یوسف‌آباد، بالاتر از میدان کلانتری، نبش کوچه ۴۴، پلاک ٣۶٠، طبقه دوم، دبیرخانه جایزه قلم زرین ارسال کنند.

سامانی با اشاره به پایان مرحله اول داوری این جایزه در نیمه بهمن‌ماه، افزود: ریزش‌های اولیه صورت گرفته و لیست نهایی گروه‌های داوری برای ورود به مرحله دوم آماده است.

او همچنین درباره ترکیب داوران گروه‌های پنج‌گانه جایزه قلم زرین گفت: ۱۵ نفر از دوستان نویسنده و شاعر در پنج بخش ادبی شانزدهمین جایزه قلم زرین بنده را همراهی می‌کنند که همگی این عزیزان از افراد متخصص و برجسته رشته خود هستند. اما ویژگی بارز تیم داوری این دوره از جشنواره، این است که امسال شش نفر از داوران برای اولین‌بار است که در جایزه قلم زرین داوری می‌کنند و تا به حال در هیچ‌یک از دوره‌های این جشنواره حضور نداشته‌اند.

کد خبر 398677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha