همشهری آنلاین: سخنگوی شرکت ملی نفتکش با تاکید بر این‌که این شرکت تلاش خود را برای پیدا کردن سایر پیکرهای حادثه سانچی به کار می‌برد، گفت: البته پیدا کردن سایر پیکرها منوط به نتیجه‌ی گزارش‌های ربات ارزیاب است که برای عکسبرداری به زیرآب فرستاده شده است.

محسن بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رباتی که برای عکس‌گیری از نفتکش سانچی به زیر آب فرستاده شده بود، گفت: عکس‌های این ربات هنوز به دست ما نرسیده است. این ربات از آب خارج شده، اما به طور کلی این فرآیند بسیار زمان‌بر است. البته در فرآیند عکس‌گیری آب و هوا نامطلوب بود و به همین دلیل کار این ربات بیشتر طول کشید.

وی با بیان این‌که گزارش‌های این ربات در حال تدوین شدن است، افزود: بعد از این‌که گزارش‌ها تدوین و تکمیل شد نتایج آن به ذینفعان ارائه می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی نفتکش در ادامه در مورد ادامه جست‌وجو برای سایر مفقودین حادثه سانچی توضیح داد: هنوز برای پیدا کردن سایر پیکرها امیدوار هستیم، اما این مساله منوط به این است که چه خروجی از گزارش ربات حاصل شود. پیدا کردن پیکرها نیاز به تیم غواصی دارد در این راستا با چند تیم غواصی هم صحبت شده است، اما این فرآیند بستگی به نتایج گزارش دارد، زیرا غواص‌ها باید شرایط را بسنجند.

بهرامی تاکید کرد: شرکت ملی نفتکش ایران همه تلاش خود را برای پیدا کردن سایر پیکرها به کار می‌برد. از الان هم نمی‌توان گمانه‌زنی کرد که چه اتفاقی رخ خواهد داد، باید منتظر ماند.

بر اساس این گزارش ۱۶ دی‌ماه نفتکش ایرانی سانچی با یک کشتی فله‌بر چینی تصادف کرد که باعث حریق و مفقود شدن ۳۲ پرسنل نفتکش شد. سانچی پس از یک هفته حریق سرانجام غرق شد و تنها پیکر سه نفر از مفقودین پیدا شد.

کد خبر 398627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha