شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: طی دو روز آتی تا سه‌شنبه ۳۰ بهمن، اکثر نقاط کشور به تناوب یا پیوسته شاهد بارش باران خواهند بود

مسعود حقیقت، سرپرست مدیریت شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: تا فردا (يكشنبه 29 بهمن) در جنوب غرب کشور به ویژه استان خوزستان وزش باد شدیدتر و بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می شود ولی از ساعات پایانی یکشنبه با توجه به وزش باد به همراه بارندگی از میزان گردوخاک در این مناطق کاسته خواهد شد.

حقيقت گفت: در اثر این بارش‌ها، تا دو روز از شدت گرد و خاک در این مناطق کاسته و از اواخر هفته سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که می تواند روی این مناطق نیز تاثیر داشته باشد.

وی افزود: سامانه بارشی از روزهای گذشته از سمت غرب به کشور نفوذ کرده و سبب بارش‌های بسیار خوبی در مناطق غرب کشور شده است به طوری که در بانه، بیجار، روانسر، کامیاران، مریوان، سنندج و بسیاری دیگر از مناطق غربی و حتی قسمت‌هایی از راسته البرز و زاگرس نیز بارش‌های خوبی داشتیم.

کارشناس هواشناسی گفت: این سامانه همچنین سبب بارش‌هایی در پایتخت شد که تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

حقیقت در خصوص وضعیت آب و هوایی مناطق غرب و شمال غرب کشور نیز اظهار کرد: امروز در غرب و شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، لرستان و بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین تهران، قزوین، البرز، استان‌های شمالی و سواحل دریای خزر نیز بارش داریم و به تدریج این سامانه به شمال شرق کشور می‌رود و به این ترتیب انتظار بارش باران و حتی برف را نیز در این مناطق داریم.

وی گفت: شدت بارش‌ها امروز در استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، قسمت‌هایی از استان های آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز، تهران و البرز ادامه می‌یابد.

حقیقت با بیان اینکه این سامانه از فردا تقویت می‌شود، افزود: به نظر می رسد فردا شدت بارش‌ها در تهران بیشتر شود و بارش برف در مناطق مرتفع استان تهران و گردنه‌ها و لغزندگی در جاده‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: فردا در استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قسمت‌های جنوبی استان کردستان، آذربایجان شرقی و غربی و ارتفاعات البرز در استان تهران بارش باران خواهیم داشت و از روز دوشنبه این سامانه به سمت شرق کشور نفوذ می‌کند و در نهایت روز سه شنبه از کشور خارج می‌شود.

  • گرمترین و سردترین مناطق کشور

کارشناس هواشناسی کشور گفت: گرمترین نقطه کشور دیروز منطقه راسک با بیشینه دمای 33 درجه و پس از آن لامرد، میناب و رودان در استان هرمزگان و فرودگاه اردبیل سردترین ایستگاه هواشناسی کشور بود.

کد خبر 398543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha