شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: دلیل مرگ کبوترها آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیست.

مرگ بیش از ۵۰۰۰ کبوتر در اسلام‌آباد

به گزارش ايسنا، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان این که دلیل تلفات کبوترهای نهالستان اسلام آباد غرب آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیست، گفت: مردم نگران نباشند، زیرا بررسی‌های اولیه احتمال مسمومیت غذایی و یا بیماری نیوکاسل را نشان می‌دهد.

دکتر نادر پرور اظهار کرد: پس از دریافت گزارش تلفات در کبوتران وحشی منطقه نهالستان اسلام آباد غرب، سریعا اکیپ‌های بررسی بیماری دامپزشکی به منطقه اعزام شدند.

پرور افزود: پس از بررسی های لازم و انجام کالبد گشایی، علائم کلینیکی و انجام آزمایشات ملکولی خوشبختانه از نظر منفی بودن بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اطمینان خاطر حاصل شد.

این مسئول تصریح کرد: در طول هفته گذشته سه مرتبه توسط آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان آزمایشات تکمیلی مربوط به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تکرار شد که در همه آنها نتیجه منفی اعلام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس علائم کالبد گشایی در درجه اول به بیماری ویروسی نیوکاسل فرم کبوتری و در درجه دوم به مسمومیت غذایی مشکوک هستیم.

پرور با اشاره به عدم تلفات در سایر پرندگان منطقه خاطر نشان کرد: بیماری ویروسی نیوکاسل مختص به پرندگان است و قابل انتقال به انسان نیست و فرم کبوتری نیوکاسل تنها در کبوتر ایجاد تلفات می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اعلام این که امکان تشخیص قطعی بیماری نیوکاسل فرم کبوتری در استان وجود ندارد اظهار کرد: نمونه‌های تلفات به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده که نتیجه آن تا چند روز آینده اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

پرور اطمینان خاطر داد: مردم به هیچ‌وجه نگران نباشند، زیرا منطقه تحت پایش مستمر اکیپ‌های دامپزشکی است و این بیماری قابل انتقال به انسان نیست.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه گفت: با همکاری محیط زیست و ادارات ذیربط کلیه تلفات جمع‌آوری و به صورت بهداشتی دفن شده است و عملیات دفن بهداشتی لاشه‌ها تا پایان تلفات ادامه خواهد داشت.

طی روزهای گذشته بیش از 5000 راس کبوتر در منطقه نهالستان اسلام آباد غرب تلف شده بود که با نظارت صورت گرفته دفن بهداشتی شدند.

کد خبر 398487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha