چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک وزش توفان میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زاهدان مرکز استان را به ۹۰ برابر حد مجاز و ۳۰ برابر حالت بحرانی رسانده است.

زاهدان

علی ملاشاهی در گفت‌و‌گو با ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان در این مدت، 13هزار و 568 میکروگرم بر مترمکعب است.

وی گفت: وزش توفان همراه با گرد و خاک در این مدت با سرعت 83 کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زاهدان تا 800 متر کاهش داد.

ملاشاهی اظهار کرد: وزش توفان همراه با گرد و خاک تا پایان وقت امروز در نواحی مرکزی، نوار غربی و جنوب شرق این استان تداوم دارد.
وی ادامه داد: بروز این پدیده ضمن کاهش کیفیت هوا احتمال اختلال تردد در مسیر های ارتباطی زاهدان - بم و ایرانشهر- بم را به همراه دارد.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

کد خبر 398307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha