همشهری آنلاین: فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر سید حسین حسینی گفت: امروز متناسب با تهدیدها خود را آماده کرده ایم و آن چنان تنوع در تجهیزات و ابزار به وجود آمده است که برای دشمن وضعیت شناخته شده ای نداریم.

حمید مصطفوی

سرهنگ خلبان حمید مصطفوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از این پایگاه شکاری در جمع خبرنگاران افزود: نیروی هوایی با تکیه بر تجربیات هشت سال دفاع مقدس و برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و متعهد در بهترین شرایط از نظر روحی و رزمی قرار دارد و آماده هرگونه پاسخگویی به دشمنان است.

وی گفت: تجهیزات جنگ الکترونیک، تجهیزات پدافندی و آفندی مناسب و با کیفیت مناسب در اختیار داریم و برای پشتیبانی از پرنده های خود وابسته به هیچ کشوری نیستیم.

وی تصریح کرد: افزایش توان رزمی به منظور حفظ و حراست از مرزهای هوایی و کسب برتری هوایی در تمامی عملیات های آفندی و پدافندی از مهمترین برنامه های محوری نیروی هوایی است و نقش محوری و شناخت دقیق و تیزبین مقام معظم رهبری در این مهم غیر قابل انکار است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی در خراسان جنوبی گفت: نیروی هوایی در دفاع مقدس به لحاظ ویژگی های منحصر به فرد چون تحریک پذیری و واکنش سریع، قابلیت انعطاف بالا، قدرت آتش موثر، اجرای عملیات سریع و انهدام در سطح وسیع و توان اجرای سناریوی نبرد در آسمان، با بهره گیری از تجهیزات مدرن و کارآمد دارای قابلیت های تهاجمی و تدافعی فوق العاده بود.

وی افزود: اکنون در صورت اعلام هر گونه اعلام متخاصم، پرنده ها کمتر از هفت دقیقه در آسمان قرار می گیرند و امروز با آمادگی تمام قابلیت این وجود دارد که امنیت هوایی استان های همجوار را هم پشتیبانی کنیم.

سرهنگ مصطفوی بیان کرد: این پایگاه یکی از پتانسیل های کارآمد برای تولید امنیت شرق کشور است که با استقرار هواپیماهای شکاری، بمب افکن و خلبان به صورت شبانه روزی آماده مقابله با هر متخاصم است.

وی گفت: هم اکنون پایگاه های هوایی در سطح کشور دارای همپوشانی خوبی هستند به طوری که چیدمان و نوع هواپیماها در هر پایگاه به نحوه تهدید و ماموریت پشتیبانی می شود.

وی از انتقال بخشی از این پایگاه به نزدیکی مرکز استان خبر داد و افزود: این انتقال مبنی بر تخلیه کامل پایگاه نیست بلکه با توجه به تدابیر امنیتی موجود از پایگاه به عنوان مجموعه تکنیکی استفاده خواهد شد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی تصریح کرد: با توجه به تهدیدات فرامنطقه ای به ویژه در کشور افغانستان گسترش، تجهیز و افزایش نیروی انسانی متعهد در دستور کار قرار گرفته و با ارتقای این بخش اقدامات انجام شده کاملا محسوس خواهد بود.

وی گفت: خوشبختانه این پایگاه از نظر تاکتیکی و نظامی دارای رتبه خوبی است و خدمتگزاران مردم در این پایگاه متعهد هستند که با تولید و حفظ امنیت جلوی کوچکترین عمل خصمانه و از بین برنده امنیت را بگیرند و در نطفه خفه کنند.

مصطفوی به بازدید امروز استاندار خراسان جنوبی از این مجموعه اشاره کرد و افزود: تمامی خواسته ها برای استاندار قابل قبول و مورد رسیدگی قرار گرفت.

محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در هفتمین روز دهه فجر به مناسبت 19 بهمن ماه از رمپ پرواز و آلرت پایگاه شکاری شهید سرلشکر سید حسین حسینی بازدید کرد و با فرماندهان و کارکنان این پایگاه به گفت و گو نشست.

19 بهمن یادآور حماسه ای است که پرسنل غیور نیروی هوایی در سال 1357 خلق کردند، در این روز جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش در مدرسه علوی با امام خمینی(ره) دیدار و با برگزاری رژه نظامی با رهبر کبیر انقلاب اسلامی بیعت کردند.

استان خراسان جنوبی 11 شهرستان و 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

کد خبر 397729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha