همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری دومین دوره جشنواره ملی قرآنی و حدیثی شیخ طبرسی و اعطای جایزه ویژه علامه طباطبائی با مشارکت پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد در نیمه اول اسفند ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر افزود: جایزه ویژه علامه طباطبائی که در رابطه با برترین رویداد قرآنی سال است، امسال به آیت‌الله عبدالله جوادی آملی مفسر کبیر قرآن کریم اعطا می‌شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش مشارکت قرآن‌پژوهان دانشگاهی در زمینه ارسال آثار به دومین دوره جشنواره ملی قرآنی و حدیثی شیخ طبرسی، گفت: آثار مکتوب قرانی و حدیثی مربوطه سال‌های ۹۴ و ۹۵ اعضای هیات علمی و روحانیون شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی دارای مدرک سطح 3 به بالا،‌ با ارسال به دبیرخانه این جشنواره سراسری داوری شده و از برترین‌های آن تجلیل می‌شود.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات، تجلیل از چهره‌های برگزیده مسابقات قرآنی این واحد دانشگاهی و برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی در ماه پایانی سال 96 در واحد علوم و تحقیقات است.

دومین جشنواره شیخ طبرسی (جایزه علامه طباطبایی) با هدف انتخاب آثار برتر اعضای هیات علمی و روحانیون شاغل در دانشگاه که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با موضوع قرآن و عترت انتشار یافته، برگزار می‌شود.

آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در قالب‌های «کتاب تالیف‌ شده در حوزه قرآن و حدیث»، «طرح پژوهشی پایان‌یافته مرتبط با قرآن و حدیث»، «پایان‌نامه دفاع‌شده کارشناسی‌ارشد و دکتری مرتبط با قرآن و حدیث» و «مقاله قرآنی و حدیثی چاپ‌شده در نشریات علمی، پژوهشی یا isi» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 397648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha