همشهری آنلاین: خبرگزاری دولتی امارات به دنبال تشدید شایعات درخصوص وضعیت شیخ خلیفه بن زایدآل نهیان رییس امارات متحده عربی عکسی از وی منتشر کرد که آثار بیماری در چهره وی مشخص است.

 پس از بالاگرفتن شایعات، خبرگزاری امارات عکس شیخ خلیفه را منتشر کرد

به گزارش ایرنا، در این عکس «محمدبن زاید» ولیعهد ابوظبی و «طحنون بن محمد آل نهیان»، نماینده وی در منطقه العین برای عرض تسلیت با وی ملاقات کرده اند.

این اولین عکس طی هفت ماه گذشته و دومین آن طی 4 سال گذشته از رییس امارات است.

روز یکشنبه خبری به نقل از شیخ خلیفه منتشر شد که طی آن مرگ مادرش و سه روز عزای عمومی در این کشور را اعلام کرد اما غیبت رئیس امارات در نماز میت و مراسم تدفین مادرش، به گمانه زنی ها و شایعات مطرح درباره سرنوشت نامعلوم وی طی سال های اخیر دامن زد.

این درحالی است که در این مراسم شیخ محمد بن زاید آل نهیان ، برادر و جانشین رئیس امارات حضور داشت.

شیخ خلیفه طی بیش از چهار سال گذشته هیچ گاه در مناسبت های ملی ، سیاسی و خبری این کشور حضور نداشته است. طی این مدت رسانه های امارات هم فقط تصاویر قدیمی از وی را منتشر کرده اند.

گروهی عقیده دارند عدم حضور وی به دلیل بیماری است و برخی هم از کودتای شیخ محمد علیه او سخن می گویند. گروه دوم می گویند؛ با وجود داشتن شرایط جسمی ناپایدار شیخ خلیفه ، شیخ محمد در یک کودتا برادرش را به اقامت اجباری در داخل کشور وادار کرده است.

طی سال های گذشته ، فعالان اماراتی در شبکه توییتر از حکومت ابوظبی خواستار روشن شدن وضعیت شیخ خلیفه، توضیح درباره علت غیبت او و اطلاع رسانی از وضعیت سلامتیش شدند که پاسخی به آنها داده نشد.

خلیفه بن زاید آل نهیان 70 ساله، رئیس امارات و حاکم ابوظبی، فرزند زاید بن سلطان آل نهیان بنیانگذار امارات است که در سال 2004 و پس از درگذشت پدرش رئیس امارات و حاکم ابوظبی شد.

کد خبر 396897

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha