دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رسانه‌های هند از امامت یک زن در نماز جمعه ایالت مالاپورام، کرالا در جنوب هند برای اولین‌بار در تاریخ هندوستان و تهدید او به مرگ از سوی گروه‌های تندرو خبر دادند.

جمیدا کی. معروف به جمیدای معلم اولين زني است كه در هندوستان امامت نماز جمعه ششم بهمن را در روستاي  چروكود در نزديكي واندور، كرالا به عهده داشت.

جميدا 34 ساله مي‌گويد مي‌داند كه بر خلاف قوانین شریعت، نماز جمعه را در مرکز "سنت قرآن" امامت کرده و از عواقب این موضوع آگاه بوده‌است.

در مراسم نماز جمعه به امامت جمیدا کی، در دفتر كميته مركزي این موسسه حدود پنجاه زن و مرد به‌صورت مختلط شرکت کردند.

جمیدا گفت: ما از کتاب مقدس قرآن پيروي می‌کنیم که بشر را شامل مردان و زنان می‌داند و بين آنان تبعیضی قائل نیست. در مذهب زنان و مردان با هم برابرند.

اولین امام جمعه زن در هند درخصوص مجاز بودن تنها مردان در امر امامت نماز می‌گوید: این عمل مذهبی در انحصار مردان است و این موضوع باید به چالش کشیده شود.

به گزارش تايمز آو اينديا، گروه‌های اسلامی بنیادگرا در هند گفته‌اند که او با این كار،دین را در معرض خطر قرار داده است و او را به مرگ تهديد كردند.

جنبش «سنت قرآن»، به رهبری یک محقق مسلمان به نام «چکنور مولوی» آغاز به كار كرد.

چكنور مولوي به‌خاطر تفاسیر متفاوتش از قرآن معروف است و در سال ۱۹۹۳ ناپدید شد و گفته می‌شود که توسط ارتدوكس‌ها کشته شده‌است.

این گروه، به تازگي خواستار ممنوعیت استفاده از کتاب فتح‌المعین نوشته شیخ مختوم (قرن شانزدهم میلادی) شده‌اند چون معتقدند این کتاب که در دانشگاه‌ها و حوزه‌های مذهبی هند و کشورهای عربی تدریس می‌شود، جوانان مسلمانان را به افراط‌‌گرایی تشويق می‌کند.

کد خبر 396824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha