مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چند سالی است که ایام محرم به زمستان وسرما می‌خورد، سازمان آتش نشانی نیز برای جلوگیری از تکرار حوادثی مثل آتش سوزی مسجد ارک به تکایا و مساجد کپسول آتش نشانی می‌دهد.

رئیس آموزش و پیشگیری منطقه 3 آتش نشانی تهران گفت: تاکنون 2600 کپسول اطفای حریق میان هیات‌های مذهبی و تکایای این منطقه بطور رایگان توزیع شده است.

فرخ صبری در حاشیه همایش همیاران پلیس محرم افزود: در آستانه ماه محرم الحرام برای پیشگیری از حوادث و حریق‌های احتمالی و کاهش آسیب پذیری در هیات‌ها و مجالس سوگواری همراه با توزیع این کپسول‌ها، آموزش‌های لازم نیز به آنان داده شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی با اشاره به اینکه در شمال و شرق تهران 600 هیات مذهبی و حسینیه شناسایی شده است گفت: کارشناسان و ماموران آتش نشانی مستمر از محل و مکان هیات‌ها بازدید می‌کنند و نکات ایمنی را به مسئولان آنها یادآور می‌شوند.

صبری فاصله زمانی حضور ماموران آتش نشانی در محل حادثه را از زمان اعلام آن در شرایط عادی 3 دقیقه اعلام کرد و افزود: این مدت در ماه محرم به علت حضور دسته‌های مختلف عزاداری در خیابانها به 20 دقیقه هم رسیده است.

رئیس آموزش و پیشگیری منطقه 3 آتش نشانی ابراز امیدواری کرد: زمانی که ماموران آتش نشانی در ماه محرم برای اطفای حریق به محل حادثه اعزام می‌شوند، همیاران پلیس و دسته‌های عزاداری همکاری خوبی با ماموران آتش نشانی در بازکردن مسیر تردد داشته باشند.

تاکنون در حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی شهر تهران 14 هزار کپسول اطفای حریق رایگان توزیع شده است.

کد خبر 39677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز