چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

شهرها و روستاهای سراسر ایران با آذین‌بندی و چراغانی به استقبال جشن بزرگ عید سعید قربان می‌روند.

به همین مناسبت  برنامه‌های گسترده‌ای در شهر تهران تدارک دیده شده است.

به گزارش سما، مدیر‌کل فرهنگی شهرداری تهران، با اشاره به تدارک گسترده شهرداری تهران و ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری به مناسبت عید‌قربان، گفت: به مناسبت این عید سعید، جشن‌های مختلف محله‌ای در 371 محله تهران، با همکاری شورایاران، بسیجیان، ائمه جماعات، مرکز رسیدگی به امور مساجد و همه شهروندان، برگزار می شود.

جوزانی گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف عرضه محصولات فرهنگی با محوریت قرآن و عترت در مناطق 22 گانه، ایستگاه‌های نقاشی، پذیرایی، نمایش‌های خیابانی و جشنواره‌های مختلف‌، از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت این عید در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، از مشارکت شهرداران افتخاری خانواده، مدارس، نخبگان و شورایاران در برپایی این جشن‌ها خبر داد و افزود: فیلم‌های مرتبط با عید قربان و غدیر در این روز پخش خواهد شد و بروشورهای سلامت و مسائل مذهبی این عید نیز  در سطح شهر توزیع خواهد شد.

شهر غرق نور و شادی

همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با نزدیک شدن عید سعید قربان شهر را آذین بندی و چراغانی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، بر اساس بخشنامه ای که از سوی این سازمان به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است، ادارات زیباسازی شهرداری‌های مناطق موظف شده‌اند میادین و معابر اصلی منطقه خود را از 2  روز مانده به فرارسیدن عید سعید قربان آذین بندی کنند که این چراغانی و  آذین بندی‌ها تا یک روز بعد از عید نیز باقی خواهد ماند.

البته سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز ویژه برنامه‌هایی به مناسبت عید سعید قربان و شب یلدا در 5 فرهنگسرای تحت پوشش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، فرهنگسراهای خاوران، بهمن، پایداری، دختران و طبیعت عید سعید قربان و شب یلدا را جشن می‌گیرند.

برپایی کارگاه‌های هنری ویژه کودکان، دعوت از شعرای برجسته و حافظ پژوه، حافظ خوانی در شب یلدا، برپایی نمایشگاه عکس از آثار استاد بایرامی، اجرای تئاتر طنز، برپایی ایستگاه عکس یادگاری و طراحی و اجرای برنامه‌ای با عنوان «تهران قدیم» و محله‌های قدیمی از دیگر برنامه‌های فرهنگسراهای خاوران، طبیعت، دختران، بهمن و پایداری در شب عید سعید قربان و شب یلداست.

نگران آجیل و هندوانه نباشید

در این بین سازمان میادین و تره‌بار شهرداری هم برنامه‌ خود را برای این دو شب اعلام کرد. به گزارش سما سخنگوی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همزمان با نزدیک شدن به شب یلدا از افزایش ساعت کار میادین و بازارهای روز میوه و تره بار در روز جمعه 30 آذر ماه خبرداد و گفت: برای تامین نیاز شهروندان تهرانی برای تهیه انار و هندوانه و انواع آجیل شب یلدا، عرضه وسیع این محصولات در میادین و بازارهای میوه و تره بار با 25 درصد زیر قیمت مغازه های سطح شهر آغاز شده است.

کیانوش جعفری با بیان اینکه قیمت انواع میوه و آجیل شب یلدا که در سطح میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری عرضه می شود بر اساس مصوبه شورای قیمت گذاری تعیین می‌شود، افزود: همچنین به مناسبت فرارسیدن عید قربان، در 2 میدان میوه و تره بار جلال آل احمد و پیروزی و بازار میوه و تره بار  ازگل، عرضه بهداشتی دام زنده نیز صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از افزایش ساعت کار میادین و بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران به منظور فراهم کردن امکان بیشتر برای خرید راحت‌تر شهروندان تهرانی به مناسبت شب یلدا
خبر داد.

کد خبر 39664

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز