با وجود درخواست گروهک منافقین از اتحادیه اروپا مبنی بر خروج نام این گروهک از فهرست گروه‌های تروریستی، نهادهای اتحادیه اروپا بر ضرورت باقی‌ماندن نام منافقین در فهرست گروه‌های تروریستی تأکید کردند.

در جلسه روز سه‌شنبه هیأت روابط پارلمان اروپایی با ایران که با حضور اعضای هیأت روابط و نمایندگان کمیسیون اروپا و شورای اتحادیه اروپا و همزمان با حضور سرکرده گروهگ تروریستی منافقین در این پارلمان برگزار شد، بار دیگر ماهیت تروریستی منافقین تأیید و بر ضرورت حفظ نام آنها در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا تأکید شد.

حضور سرکرده منافقین در یک کنفرانس خبری و برخی ملاقات‌های پارلمان اروپا با وی به دعوت یکی از نمایندگان این پارلمان انجام شده بود.

تصویب یک قطعنامه حقوق‌بشری علیه ایران

به گزارش ایسنا، پیش‌نویس قطعنامه‌ حقوق‌بشری بر ضد ایران که چندی پیش از جانب کانادا تهیه شده و در کمیته سوم مجمع عمومی به تصویب رسیده بود در مجمع عمومی سازمان ملل نیز تصویب شد.

به گزارش آسوشیتدپرس مجمع عمومی سازمان ملل که متشکل از 192 کشور است این قطعنامه را با 73 رأی موافق، 53 رأی مخالف و 55 رأی ممتنع به تصویب رساند.

تکرار ادعای آرژانتین درباره پرونده آمیا

به گزارش مهر، آلبرتو نیسمان، دادستان پرونده انفجار 13 سال پیش مرکز یهودیان آرژانتین (آمیا) در بوئنوس‌آیرس که به فلسطین اشغالی سفر کرده در اقدامی تکراری بار دیگر مدعی شد: شک ندارم که برخی از ایرانی‌ها و نیروهای حزب‌الله لبنان مسئول اصلی حملات سال 1994 به مرکز یهودیان آرژانتین و همچنین حمله به سفارت اسرائیل در آرژانتین در سال 1992 هستند.

به گزارش  روزنامه هاآرتص، وی که سه‌شنبه شب در مرکز هرتصلیا سخن می‌گفت، افزود: تهران در تلاش است با رایزنی با برخی از کشورها از جمله کشورهای آفریقایی در رسیدگی به این پرونده خلل ایجاد کند.

چندی پیش مجمع عمومی پلیس بین‌الملل (اینترپل) برای 5 نفر از مقامات و اتباع ایران به اتهام دخالت در این انفجار اخطار قرمز صادر کرد.

کد خبر 39660

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز