چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای پیشگیری از سرماخوردگی‌های مکرر توصیه شده شبی یک عدد شلغم متوسط بخارپز خورده شود, شلغم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مؤثر است.

 مصرف شلغم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در صورتی که دچار زکام (سرماخوردگی) شده‌اید، می‌توانید نعناع‌، پونه‌، آویشن و مرزنجوش را به‌مقدارمساوی دم کرده و در طول روز چند بار بنوشید مخصوصاً اگر یک ساعت قبل از ناهار و شام بخورید بسیار عالی است.

همچنین می‌توانید از بخور دادن آنها نیز بهره ببرید, برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی (نزله و زکام مکرر) درطول شب، سر و گردن و کف پاها را پوشانیده و از خوابیدن در جای سرد پرهیز شود.

برای پیشگیری از سرماخوردگی‌های مکرر، توصیه شده شبی یک عدد شلغم متوسط بخارپز خورده شود, شلغم سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و در پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مؤثر است.


در سرماخوردگی‌های ساده که علایم آن محدود به آبریزش بینی، عطسه و خستگی است و علائم عفونت باکتریال مانند تب و گلودرد چرکی را ندارد از مصرف نابجای آنتي بیوتیک و کورتون پرهیز کنید.

پوشانیدن ناحیه سر، پیشانی، گردن و کف پا در هوای سرد از مهمترین اقدامات پیشگیری‌کننده از سرماخوردگی در فصول سرد است, اگر علائم سرماخوردگی بیش از 4 تا 5 روز به‌طول انجامیده و علایمی از عفونت‌های باکتریال وجود داشته باشد باید با مراجعه به پزشک و تشخیص دقیق بیماری داروهای مورد نیاز تجویز و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز شود.

کد خبر 396282

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha