همشهری آنلاین: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: فقط گروه‌های پرخطر واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

رییس دفتر بیماری های واگیر وزارت  بهداشت

دكتر محمد مهدي گويا در گفت‌و‌گو با همشهري آنلاین گفت: با توجه به اينكه بيماري آنفلوانزا در كشور شيوع پيدا كرده است، گروه‌هاي پرخطر شامل افراد بالاي 65 سال، افراد مبتلا به سرطان، افرادي كه ديابت دارند، بيماران قلبي و عروقي، بيماران ريوي و تنفسي و افرادي كه داروهاي سركوب‌كننده سيستم ايمني را مصرف مي‌كنند،  لازم است كه واكسن آنفلوانزا تزريق كنند.

او تاكيد كرد: به جر گروه‌هاي پرخطر بقيه مردم ضرورتي ندارد كه واكسن آنفلوانزا تزرريق كنند.

گويا با اشاره به اينكه در تمام استان‌هاي كشور ويروس انفلوانزا مشاهده شده است افزود: موارد بيماري آنفلوانزا در استان‌هاي كرمان، قزوين و چهار محال و بختياري بيش از ساير استان‌ها مشاهده شده است.

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت گفت: واكسن آنفلوانزا براي گروه‌هاي پرخطر به اندازه كافي در داروخاانه‌ها موجود است.

گويا تاكيد كرد كه بيش از 100 نوع ويروس داريم كه مي‌تواند سرماخوردگي ايجاد كند و با تزريق واكسن آنفلوانزا قابل پيشگيري نيستند.

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت بهترين زمان تزريق آنفلوانزا را اوايل پاييز اعلام كرد اما در عين حال گفت تا اواخر فروردين هم تزريق آنفلوانزا توصيه مي‌شود.

گويا از مردم خواست كه به محض مشاهده علائم آنفلوانزا به پزشك مراجعه و از خود درماني پرهيز كنند.

مينو محرز دبير انجمن متخصصان بيماري‌هاي عفوني پیش از این اعلام كرده بود با توجه به شيوع آنفلوانزا در كشور، همه مردم واكسن آنفلوانزا تزريق كنند.

کد خبر 396107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha