همشهری آنلاین: نشست پژوهشی بررسی تاریخ سَردر در سینمای ایران با عنوان «مروری بر تاریخ اعلان، پوستر و سَردرهای سینمایی در ایران» در موزه سینما برگزار می‌شود و آیدین آغداشلو، نقاش و طراح پیشکسوت در آن از فعالیت و تجربه‌های خود می‌گوید.

آغداشلو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در اين نشست پژوهشی كه دوشنبه دوم بهمن ساعت 17 در سالن سینما فردوس موزه سینما برگزار مي‌شود، علاوه بر آغداشلو چهره‌هايي چون علی بختیاری، مجموعه‌دار و فعال فرهنگی و محمدرضا مقدسیان، منتقد و کارشناس حضور دارند و درباره نخستین اعلان‌های سینمایی و جایگاه آنها، شرح تاریخ ورود نقاشی پرتره در طراحی پوستر و سَردرهای سینما، گرافیک و هویت دیداری فیلم‌ها و جایگاه‌های ظهور گرافیک فیلم با حضور طراحان و نقاشان مطرح در عرصه طراحی اعلان، پوستر و سَردرهای سینما سخن مي‌گويند.

از سوي ديگر، نمایشگاه «پلاکارت» با مجموعه‌ای از سَردرهای سینمایی چاپی و نقاشی با مشارکت موزه سینمای ایران، فیلمخانه ملی ایران، انجمن گرافیک ایران، دوسالانه سرو نقره‌ای، استودیو کارگاه و مجموعه بختیاری در نگارخانه سلام برپا و نشست پژوهشی بررسی تاریخ سَردر در سینمای ایران بخشي از اين برنامه فرهنگي هنري به شمار مي‌رود. نمایشگاه پوستر پلاکارت روز 9 دی افتتاح شده و تا دوم بهمن ساعت 16 تا 21 در فضای نمایشگاهی سلام ادامه دارد.

کد خبر 396080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha