همشهری آنلاین: کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: بر اساس داده‌های آماری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، روز یکشنبه میزان ریزگردها در شهر بوشهر ۱۴ برابر استاندارد جهانی و به میزان ۲ هزار و ۷۹ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

میزان ریزگردها در بوشهر ۱۴ برابر حد مجاز

به گزارش ايرنا، علیرضا مصلحیان افزود: شاخص استاندارد جهانی کیفیت هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است در حالی که اینک میزان ذرات معلق در هوای مرکز استان بوشهر 2 هزار و 79 میکروگرم بر متر مکعب است.

وی با اشاره به این که میزان ریزگردها در گناوه نیز 659 میکروگرم بر مترمکعب است یادآور شد: منشاء ریزگردهای ورودی به استان بوشهر، خوزستان و کشورهای همسایه است که از صبح روز گذشته از سمت گناوه وارد این استان شده است.

مصلحیان اظهارداشت: با گذشت 10 ماه از سال در مجموع بوشهری‌ها امسال 9 روز هوای پاک و 205 روز هوای سالم داشتند.

وی افزود: این امر باعث شده تا در بوشهر 43 روز هوای سالم برای گروه‌های حساس و هفت روز هوای ناسالم برای عموم مردم ثبت شود.

مصلحیان یادآورشد: در 2 روز باقی‌مانده نیز یک روز هوا بسیار ناسالم و روز دیگر خطرناک گزارش شد.

بر اساس شاخص‌ها وجود میکروگرم بر متر مکعب بین 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 سالم، 101 تا 150 ناسالم (ویژه گروه‌های سنی حساس)، 151 تا 200 ناسالم (عموم گروه‌های سنی)، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 به بالا خطرناک است.

آلودگی هوا بر اثر حاکم شدن ریزگردها بر فضای استان بوشهر باعث شده تا مدارس و دانشگاه‌های در بیشتر مناطق این استان در روز یکشنبه تعطیل اعلام شود.

کد خبر 396047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha