همشهری آنلاین: رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به ورود گرد و غبار به آسمان این استان گفت: آلودگی هوای سنندج تحت تاثیر این پدیده جوی صبح شنبه با رسیدن به ۱۴ برابر حد مجاز (۵۰۰ شاخص آلودگی هوا) در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

آلودگی هوای سنندج به ۱۴ برابر حد مجاز رسید

به گزارش ايرنا، کژال حبیب‌زاده گفت: هم اکنون ذرات معلق با قطر کم‌تر از 2.5 میکرون در سنندج هفت برابر حد مجاز و ذرات معلق با قطر 10 میکرون 14 برابر حد مجاز است و این روند افزایش ذرات معلق سیر صعودی دارد.

وی ادامه داد: این وضعیت برای همه افراد خطرناک است و به بیماران قلبی و عروقی و افرادی که مشکلات تنفسی دارند توصیه می‌شود از منزل خارج نشوند.

حبیب‌زاده با اشاره به گسترش گرد و خاک در دیگر شهرهای استان یادآور شد: اکنون علاوه بر سنندج، آلودگی هوا در کامیاران نیز بیش‌تر از حد مجاز بوده و در دیگر شهرها وضعیت عادی است.

آلودگی هوای امروز علاوه بر ذرات 10 میکرون ناشی از ذرات PM 2.5 هم بوده است، ذرات 2.5 میکرون برای سلامت مردم ضرر بیش‌تری از ذرات 10 میکرون دارد چون تا عمق ریه‌ها نفوذ می‌کند و ماندگاری بیش‌تری نیز در هوا دارد.

طبق اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان روز شنبه مدارس شهرستان سنندج و منطقه کلاترزان در تمام مقاطع به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.

سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

کد خبر 395932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha