همشهری آنلاین: رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: بر اساس رایزنی با رئیس زندان کاشمر، اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت امکان، زندان جدید این شهر که به صورت نیمه‌کاره مانده است برای تبدیل به دانشگاه به مرکز آموزش عالی واگذار شود.

به گزارش ايسنا، محمد شبانی با اشاره به اینکه مکان فعلی مرکز آموزش عالی شهرستان را از فرمانداری تحویل گرفته‌ایم، اظهار کرد: اکنون در این مرکز 600 دانشجو در 6 رشته مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود فضا حتی یک رشته دیگر هم نمی‌توانیم اضافه کنیم، گفت: به دلیل رفع کمبود فضا مجبور شده‌ایم در ملک فرمانداری ساخت و سازهایی انجام دهیم.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با اعلام اینکه برای توسعه مرکز آموزش عالی باید زمینی داشته باشیم، افزود: در سال 90 که مرکز آموزش عالی کاشمر راه‌اندازی شد، فرماندار و مسئولان وقت تعهد تأمین 100 هکتار زمین را به مسئولان استان و کشور دادند.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري سرانه دانشجویی را برای مرکز آموزش عالی کاشمر کم در نظر گرفت، این 100 هکتار به 45 هکتار کاهش یافت، تصریح کرد: متأسفانه حتی همین 45 هکتار را هم به مرکز آموزش عالی واگذار نمی‌کنند.

شبانی با اشاره به اینکه اکنون مسکن و شهرسازی تنها 10 هکتار زمین را می‌خواهند تحویل دهند، افزود: با توجه به اینکه در مرکز آموزش عالی رشته‌های کشاورزی وجود دارد، با این مقدار زمین نمی‌توان کار زیادی کرد.

وی با اعلام اینکه باید بتوانیم هرچه سریع‌تر قسمت بیشتری از 45 هکتار زمین مصوب شده را بگیریم، عنوان کرد: ساماندهی دانشگاه بسیار جدی بوده و یکی از مسائل تعیین کننده موضوع زمین است.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با بیان اینکه تاکنون تمام دانشگاه‌های هم‌تراز ما که با یکدیگر افتتاح شده بودیم از جمله گناباد و تربت جام زمین مورد نیاز را گرفته‌اند اما ما هنوز نتوانسته‌ایم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم، گفت: در حال پیگیری هستیم که در صورت امکان زندان جدید کاشمر که نیمه‌کاره مانده را در دست بگیریم.

وی با اشاره به اینکه با رئیس زندان کاشمر صحبت شده و در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند تا در صورت امکان این زندان نیمه‌کاره به مرکز آموزش عالی واگذار شود، بیان کرد: تاکنون فقط فونداسیون و سقف زندان عملیاتی شده است.

شبانی با اعلام اینکه اگر بتوانیم ساختمان را از سازمان زندان‌ها بگیریم اعتبارات بسیار خوبی به شهرستان برای ساخت دانشگاه اختصاص خواهد یافت، افزود: این زندان دارای هشت هزار متر زیربنا است.

کد خبر 395882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha