همشهری آنلاین: بنا به درخواست پارلمان بریتانیا فیس‌بوک تحقیق پیرامون نقش روسیه در خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را آغاز کرده است. تاکنون نقش این شبکه اجتماعی در انتخابات آمریکا خبرساز بود.

تحقیق پیرامون تاثیر روسیه بر برگزیت از طریق فیس‌بوک

به گزارش دويچه وله، فیس‌بوک در نامه‌ای به کمیته رسانه، ورزش و دیجیتال پارلمان بریتانیا وعده داد که تمامی تلاش خود را برای شفا‌ف‌سازی در زمینه نقش نهادهای روسی در تاثیرگذاری بر برگزیت از طریق فیس‌بوک به کار خواهد بست. در این راستا قرار است، حسا‌ب‌های کاربرانی که احتمال می‌رود با نهادهای روسی در ارتباط باشند بررسی شوند.

پیش‌تر فیس‌بوک در این زمینه تحقیقاتی انجام داده بود اما به اعتقاد نمایندگان پارلمان بریتانیا، این اقدام کافی نبوده است.

در نخستین تحقیقات، فیس‌بوک تنها حساب‌های کاربرانی را مد نظر قرار داده بود که رابطه آنها با نهادهای دولتی و شبه‌دولتی روسیه آشکار است. به عنوان نمونه، "آژانس تحقیقات اینترنت" که با مقاله‌های جدی سیاسی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده مطرح شده بود و با منابع رسمی روسی در ارتباط است، پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تنها یک یورو برای تبلیغات در فیس‌بوک هزینه کرده است.

این آژانس در فاصله ماه ژوئن ۲۰۱۵ تا ماه اوت ۲۰۱۷ حدود ۸۰ هزار پست با هدف تأثیر بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فیس‌بوک منتشر کرده بود.

دامیان کالینز، سرپرست کمیته یادشده در پارلمان بریتانیا، احتمال می‌دهد که از فیس‌بوک هم مانند توئیتر در رابطه با برگزیت سوءاستفاده شده باشد.

کد خبر 395856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha