همزمان با نخستین سالگرد حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و عروج شهادت‌گونه آتش‌نشانان فداکار، اولین تیزر تبلیغاتی از تنها فیلم سینمایی تولیدشده بر اساس این واقعه دردناک منتشر شد؛ «چهارراه استانبول» را مصطفی کیایی ساخته است.

چهارراه استانبول

به گزارش همشهري آنلاين، كيايي كه بين سال‌هاي 92 تا 94 در سه دوره پياپي جشنواره فيلم فجر يكي از چهره‌هاي ثابت بخش مسابقه بود، سال گذشته فيلمي در جشنواره نداشت. به نظر مي‌رسيد او قصد دارد وارد شبكه نمايش خانگي شود و به اين ترتيب براي دومين سال حضور در بخش سوداي سيمرغ را از دست بدهد اما نگارش فيلمنامه‌اي با الهام از حادثه تلخ ساختمان پلاسكو فيلمساز كرجي را دوباره پشت دوربين كشاند.

حالا «چهارراه استانبول» آماده نمايش شده و يكي از مهم‌ترين فيلم‌هاي حاضر در بخش مسابقه رسمي جشنواره سي و ششم است. كيايي كه با «خط ويژه»، «عصر يخبندان» و «باركد» نشان داده بود به موضوع‌هاي اجتماعي با ته‌مايه طنز علاقه‌اي خاص دارد، اين بار سراغ موضوعي تكان‌دهنده رفت كه شايد معدود لحظه‌هاي شاد آن به لطف بازي برادرش محسن شكل گرفته باشد؛ بازيگري كه به تنهايي مي‌تواند بار طنز يك فيلم را به دوش بكشد.

بهرام رادان، محسن کیایی و سحر دولتشاهی پس از موفقيت «باركد» همراه كارگردان به «چهارراه استانبول» آمده‌اند و اينجا كنار رعنا آزادی‌ور، ماهور الوند، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی‌سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی و حسین امیدی با هنرمندی مسعود کرامتی نقش‌هاي اصلي را ايفا مي‌كنند. کارن کیایی و باران صوفی هم بازيگران خردسال اين پروژه حادثه‌اي هستند.

بر اساس تيزر 90 ثانيه‌اي كه از «چهارراه استانبول» منتشر شده، داستان درباره گير افتادن دختري جوان در يكي از حجره‌هاي ساختمان پلاسكو است. نامزد دختر براي نجات دادن جان او وارد ماجرا مي‌شود و پدر هم از سوي ديگر نگران حال فرزند خود است... نقش پدر را كرامتي بازي مي‌كند و دختر همان ستاره «دختر» سيدرضا ميركريمي يعني فرزند سيروس الوند است. پاكدل هم به نقش فرمانده آتش‌نشانان پلاسكو ظاهر مي‌شود.

فرزند بزرگ خانواده كيايي كه به تازگي مادر خود را از هم دست داده، هميشه برگ برنده جشنواره فيلم فجر و البته اكران سال بعد بوده است. به نظر مي‌رسد امسال هم تماشاگران جشنواره با فيلمي خوش‌ساخت و حرفه‌اي طرف هستند و اگر مصطفي همان كارگردان «باركد» و «خط ويژه» و «ضد گلوله» باشد، «چهارراه استانبول» حرف‌هايي فراوان در مراسم اختتاميه فيلم فجر سي و ششم خواهد داشت؛ هر چه باشد او چند سيمرغ بلورين فيلم برگزيده تماشاگران را در خانه دارد.

کد خبر 395557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha