همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز کیفیت هوای تهران در غالب مناطق در محدوده سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

وزش باد

به گزارش ايسنا، حسین شهبازی با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران اظهار کرد: وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی امروز در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس است، گفت: انتظار می‌رود تا فردا (۲۶ دی ماه) وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط سالم قرار داشته باشد.

وی افزود: شاخص کیفی هوای تهران درهم‌اکنون ۱۰۲ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است همچنین شاخص کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز ۹۹ و در شرایط سالم بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه شرایط جوی تهران را پیش‌بینی کرد و گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، با افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز بر سرعت باد افزوده شده است و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی ۸ تا ۱۱ متربرثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می رود.

  • بارش پراکنده در تهران در روز چهارشنبه

به گفته شهبازی، به‌تدریج فردا از میزان ناپایداری جوی نسبت به روز گذشته کاسته و برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه پیش‌بینی می‌شود. ضمن اینکه با تداوم این شرایط در روز چهارشنبه (۲۷ دی ماه) وزش باد موثر و بارش پراکنده باران در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

  • پیش‌بینی کاهش محسوس دمای تهران

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اظهار کرد: دمای تهران طی دو روز آینده کاهش محسوسی خواهد یافت.

کد خبر 395528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha