همشهری آنلاین: برگزیدگان نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه علوم انسانی و اسلامی، با حضور رییس‌جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجلاس سران تجلیل شدند.

برگزیدگان نهمین جشنواره فارابی

به گزارش ایرنا، دكتر حسن روحاني رییس‌جمهوری روز یکشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره فارابی، لوح سپاس در بخش ویژه و سردیس فارابی و مدال ابن سینای یونسکو را به امیر هوشنگ ابتهاج و حسین معصومی همدانی (پیشکسوتان علوم انسانی ایران)، زنده‌يادها عباس زریاب خویی و حمید عنایت (شخصیت‌های پیشرو)، عبدالحسین نیک گهر (مترجم برتر) و محمد نقی‌زاده (نظریه‌پرداز برتر) اهدا کرد.

  • برگزیدگان بخش خارجی 

همچنین در بخش خارجی جشنواره امسال نیز لوح سپاس رییس‌جمهوری، مدال ابن سینای یونسکو و سردیس فارابی در حوزه اسلام‌شناسی به محمد ایوب از لبنان، آیت‌الله شیخ محمد آصف محسنی قندهاری از افغانستان و محمدعلی قره‌داغی از عراق اعطا شد.

هاینتس گائوبه از آلمان و برنارد اوکین از ایرلند نیز به سبب جمیع آثار در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی برگزیده شدند و منیر درکیچ از کشور بوسنی هرزگوین به خاطر کتاب «چندزبانی در مثنوی مولوی» به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره فارابی معرفی و تجلیل شد.

در بخش نهادهای پژوهشی نیز «انجمن مدیریت ایران» به عنوان انجمن علمی برتر و «جستارهای ویژه» به عنوان نشریه علمی - پژوهشی برتر معرفی شدند.

  • برگزیدگان گروه‌های علمی 

همچنین در برگزیدگان گروه علمی در بخش تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی، محمدباقر وثوقی و منصور صفت‌گل رتبه اول و روح‌الله بهرامی رتبه سوم را کسب کردند و در بخش جوانان نیز فهیمه شیخ شعاعی حائز رتبه نخست شد.

همچنین در ادامه این مراسم با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سایر برگزیدگان علمی نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی تجلیل شد که در بخش بزرگسال گروه حقوق، ژانت بلیک از دانشگاه آکسفورد رتبه اول و در بخش جوان نفیسه شوشی نسب موفق به کسب رتبه سوم جشنواره شدند.

در گروه زبان و ادبیات، رتبه اول و دوم در بخش بزرگسال اعلام نشد و جایزه رتبه سوم به اسماعیل سعادت رسید، در بخش جوان این گروه نیز لیلا حق‌پرست رتبه اول و سمیه سادات طباطبائی رتبه سوم شدند.

برگزیدگان گروه علوم اجتماعی و علوم ارتباطات در بخش بزرگسال محمدامین قانعی‌راد و مهدی مالمیر بودند که به طور مشترک رتبه سوم را به دست آوردند و در بخش جوان، سیدمرتضی هاشمی مدنی رتبه اول و نسیبه زنجری رتبه دوم را کسب کردند.

در بخش برگزیدگان گروه علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری هم حسن دانایی‌فر در بخش بزرگسال رتبه سوم شد و در بخش جوان این گروه، مهدی صارم رتبه اول و صدیقه سادات هاشمی رتبه دوم شدند.

در گروه علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیتی نیز جایزه رتبه سوم بخش بزرگسال به فرشته چراغی اهدا شد و این گروه در بخش جوان، هیچ برگزیده‌ای نداشت.

برگزیدگان گروه علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای جشنواره فارابی امسال نیز سید جواد طباطبائی، رتبه اول و مهدی نجف‌زاده رتبه سوم در بخش بزرگسال و بهزاد عطارزاده رتبه دوم در بخش جوان بودند.

گروه فقه، اصول، علوم قرآنی و حدیث در بخش بزرگسال هیچ برگزیده‌ای نداشت و جایزه رتبه سوم بخش جوان به حسین شجاعی واجنانی تعلق گرفت.

در گروه فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان نیز محمد سعیدی مهر به عنوان رتبه سوم بخش بزرگسال و امین شاهوردی به عنوان رتبه سوم در بخش جوان تجلیل شدند.

در گروه فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری نیز جوایز برگزیده به سید حجت‌الحق حسینی رتبه سوم در بخش بزرگسال و سمیه سادات آخشیک رتبه سوم در بخش جوان اعطا شد.

همچنین در بخش برگزیدگان گروه مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، غلامحسین مقیمی رتبه سوم در سطح بزرگسال و علیرضا استادیان خانی رتبه سوم در سطح جوان، مورد تجلیل قرار گرفتند.

تنها جایزه گروه مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نهمین دوره جشنواره فارابی به سمانه بغلانی رتبه سوم بخش جوان این گروه رسید.

جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی با هدف شناسایی و ارتقای پژوهش‌های این حوزه توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دو سازمان‌ بین‌المللی یونسکو و آیسسکو و برخی مراکز مهم علمی و پژوهشی داخلی در دو سطح «بزرگسال» و «جوان» (زیر 35 سال) به صورت سالانه برگزار می‌شود.

کد خبر 395457

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha