یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ترامپ گفت: در ماه نوامبر ما کار تحویل نخستین جنگنده‌های اف ۵۲ و اف ۳۵ را آغاز کردیم. تعداد هواپیماهای سفارش داده شده ۵۲ فروند بوده که ما چند فروند از هواپیماهای اف ۵۲ را حتی زودتر از موعد تحویل داده‌ایم.

call of duty

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از این که نروژ جنگنده‌های «اف ۵۲» ساخت این کشور را خریده، ابراز خرسندی کرد. این هواپیما وجود خارجی ندارد و تنها نام یک جنگنده خیالی در بازی کامپیوتری «کال آو دیوتی» است.

ترامپ روز چهارشنبه گذشته ۲۰ دی ماه، در جریان یک نشست مطبوعاتی مشترک با ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ در کاخ سفید از همکاری‌های دفاعی «واقعی و رو به رشد» آمریکا با متحدانش در شمال اروپا ابراز خرسندی کرد و گفت: «در ماه نوامبر ما کار تحویل نخستین جنگنده‌های اف ۵۲ و اف ۳۵ را آغاز کردیم. تعداد هواپیماهای سفارش داده شده ۵۲ فروند بوده که ما چند فروند از هواپیماهای اف ۵۲ را حتی زودتر از موعد تحویل داده‌ایم.»

ترامپ این جملات را به کمک برگه یادداشتی که در دست داشت بیان می‌کرد. به نوشته واشنگتن پست، رئیس جمهوری آمریکا احتمالا عدد ۵۲ در متن یادداشت خود را که مربوط به تعداد کل هواپیماهای سفارش شده است، اشتباه دیده و حرف «F» را که اشاره به کلمه Fighter به معنی «جنگنده» است، بیشتر او را به اشتباه انداخته است.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در مورد این اشتباه آقای ترامپ توضیحی نداد و از پاسخ دادن به پرسشی در مورد احتمال علاقه رئیس جمهوری به بازی‌های کامپیوتری خودداری کرد.

هواپیمای خیالی اف ۵۲ نام یک جت جنگنده در بازی کامپیوتری معروف «کال آو دیوتی» یا «ندای وظیفه» است که در نسخه سال ۲۰۱۴ این بازی وارد دنیای بازی‌های مجازی جنگی شد.

نروژ پیش از این ۴۰ فروند جت جنگنده به آمریکا سفارش داده که از این تعداد تا کنون ۱۰ فروند را دریافت کرده است. این کشور متحد غرب مرزهای آبی و زمینی قابل توجهی با روسیه دارد.

کد خبر 395427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha