همشهری‌آنلاین: پنج نفر در پی زلزل‌های پی‌در‌پی در غرب ایران زخمی شدند.تا این لحظه ۲۳ زلزله در غرب ایران پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه رخ داده‌ است.

صبح امروز پنجشنبه ۲۱ دی ماه زلزله‌های نسبتا شدیدی مناطقی از استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند.

زلزله اول در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و ۳۱ ثانیه، با قدرت ۵.۶ ریشتر در حوالی سومار و در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و به فاصله ۱۵ دقیقه زلزله دوم با قدرت ۴.۴ ریشتر در همان منطقه و در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داده است.

همچنین در ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه و ۳۸ثانیه، زلزله‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست که مرکز آن زرنه استان ایلام گزارش شده است.

 بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، زلزله‌ای ۵ ریشتری در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه و ۱ ثانیه و زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری نیز در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۴۰ ثانیه به ترتیب در عمق ۱۲ و ۱۰ کیلومتر زمین در منطقه سومار رخ داده است.

به گزارش خبرنگار مهر،همچنین بیش از ۱۵ پس‌لرزه‌ دیگر نیز با قدرت‌های بین ۳ ریشتر تا ۴.۲ ریشتر نیز در منطقه سومار گزارش شده است.

به گفته مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند اما هنوز از خسارت احتمالی این زلزله‌ها گزارشی علام نشده‌است.

رضا محمودیان، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه نیز تصریح کرد: همه نیروهای امدادی و ستادی از هلال احمر تا یگان‌های نظامی در مناطق فوق در حالت آماده‌باش قرار دارند.

احمد کرمی، معاون عمرانی استاندار ایلام هم گفت: تمام دستگاه‌ها در آماده باش کامل بوده و اکیپ‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

رسانه‌های‌محلی‌خبر دادند زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری سومار در شهرهای اربیل و بغداد و اغلب مناطق عراق احساس شده است.

هوشنگ بازوند،استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: با توجه به بروز زلزله به دفعات و با قدرت بالای ۵ ریشتر تمام دستگاه های اجرای به مدت ۴۸ ساعت در حالت آماده باش باشند.

او تاکید کرد: کلیه دستگاه های اجرایی که در مناطق پیمانکار دارند، پیمانکاران خود را در منطقه بصورت آماده داشته باشند.

در ایلام هم در پی زلزله‌های اخیر که این استان را به لرزه درآورد و همچنین وقوع زمین لرزه ۵.۴ ریشتری در زرنه این استان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از آماده باش هلال احمر این استان خبر داد و گفت:از زلزله‌های ایلام خسارتی گزارش نشده است.

امتحانات دانشگاه‌های ایلام در تاریخ ۲۱ دی ماه ۹۶ در نوبت بعدازظهر لغو شده است.

بنا بر اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه ایلام کلیه امتحانات بعد از ظهر پنج‌شنبه به دلیل احتمال پس لرزه لغو و تاریخ برگزاری متعاقبا از طریق معاونت آموزشی اعلام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ایلام نیز گفت: امتحانات مدارس شهرستان ایلام لغو شده است.

احمد کرمی، معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: در پی وقوع زمین‌لرزه ۵.۶ ریشتری و پس‌لرزه‌های نسبتا شدید در سومار مرز ایلام و کرمانشاه خوشبختانه خسارتی جانی و مالی تا این لحظه گزارش نشده است.

او افزود: در برخی از روستاهای نزدیک کانون اصلی زلزله بویژه در زرنه ایوان خسارت‌های جزئی وارد شده است.

کد خبر 395182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha