همشهری آنلاین: رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری نخستین آزمون سراسری مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در روز جمعه ۲۲ دی ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر خبر داد.

سربازان

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی روز سه شنبه در نشست خبری برگزاری نخستین آزمون سراسری مهارت آموزی سربازان وظیفه این مطلب را عنوان و اظهار کرد: برای این آزمون حدود 90 هزار نفر ثبت نام کرده اند که اکثر آنها واجد شرایط هستند و در آزمون یادشده شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم سازمان‌های نیروهای مسلح علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت سربازان وظیفه جهت افزایش توان رزم نیروهای مسلح و تقویت بنیه دفاعی کشور برای دفاع از حریم امنیت کشور، تلاش جهت توان مند سازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه می باشد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز توضیح داد: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون انجام شده و یگان های نیروهای مسلح باید تسهیلات لازم را برای شرکت افراد فوق در آزمون صبح یا عصر فراهم کنند و عذری جهت عدم شرکت افراد فوق پذیرفته نیست.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کمالی اضافه کرد: طرح بهینه سازی اوقات سربازان وظیفه و آموزش فنی و حرفه ای از سال 1380 در نیروهای مسلح آغاز شده و به طور متوسط سالانه 25 هزار نفر تحت آموزش مهارت آموزی قرار می گرفتند.

وی در ادامه اظهار کرد: در رویکرد جدید خدمت سربازی، بناست سربازان وظیفه ضمن دفاع از حریم امنیت کشور، در طول مدت خدمت سربازی، توان مندی و مهارت های لازم را کسب کنند، به نحوی که پس از پایان خدمت سربازی هر یک از آنها حداقل یک توان مندی و مهارت و حداکثر چند توان مندی را کسب کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه امکانات موجود و نیاز نیروهای مسلح در این خصوص مشخص شده است، گفت: پیش بینی ما این است که امسال در این آزمون 100 هزار نفر، در سال آینده 200 هزار نفر و در سال سوم و چهارم این طرح نیز هر سال 100 هزار نفر به ظرفیت یاد شده اضافه شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسته به اقدامات انجام شده و کارشناسی‌ های صورت گرفته 47 هزار نفر سهمیه ارتش جمهوری اسلامی، 27 هزار نفر سهمیه نیروی انتظامی، 23 هزار نفر سهمیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 2 هزار نفر سهمیه وزارت دفاع و یک هزار نفر نیز سهمیه ستاد کل نیروهای مسلح است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کمالی با بیان اینکه این آزمون‌ها به شکل سراسری و در تمامی استان‌ها و ادارات فنی و حرفه ‌ای منتخب در استان‌ ها برگزار خواهد شد گفت: البته در استان‌ها و مراکزی که نیروهای مسلح مکان مناسبی برای برگزاری آزمون داشته باشند از این مکان‌ها نیز استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: در این راستا تفاهم نامه هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدا و سیما، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) امضاء شده و هماهنگی لازم با تعدادی از وزارت خانه ها و سازمان ها صورت گرفته تا تفاهم نامه هایی نهایی امضاء شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با بیان اینکه این آموزش ها در دو محور صورت می گیرد، گفت: محور اول، آموزش مهارت آموزی و فنی و حرفه ای در قالب دوره آموزشی است که در سال 1396 بنابود 25 هزار نفر تحت آموزش قرار بگیرند که در حال حاضر 32 هزار نفر تحت آموزش هستند و تا پایان سال 1396 به 40 هزار نفر خواهد رسید.

وی توضیح داد: اخذ آزمون یادشده از کسانی است که به دلیل اشتغال به کارهای تخصصی در نیروهای مسلح عملا' دارای تخصص هستند ولی مدرک ندارند که بناست از این افراد آزمون گرفته شود و در صورت قبولی به آنها مدرک داده شود و در صورت عدم قبولی برای آنها کلاس های فشرده رفع نواقص گذاشته شود.

کد خبر 395011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha