همشهری آنلاین: نویسنده فیلمنامه «سلمان فارسی» با اشاره به بازنویسی های چند باره‌ی فیلمنامه، از ویژگی های سلمان گفت و اینکه وی چقدر اهل فرهنگ، تفکر و حقیقت جویی بوده است.

سریال

به گزارش مهر؛ امرالله احمدجو درباره نگارش فیلمنامه «سلمان فارسی» و اینکه این سریال اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد، بیان کرد: نگارش فیلمنامه این سریال چندین بار به انتها رسید اما از آنجایی که داوود میرباقری کارگردان اثر روی آن حساسیت دارد بنابراین می خواهد با دقت بالایی روی آن کار شود.

وی ادامه داد: فیلمنامه اولیه‌ای که میرباقری نوشته بود به تنهایی زیبا بود و شاید اگر شخص دیگری جای او بود به اصطلاح اینقدر مته به خشخاش نمی گذاشت اما میرباقری می خواهد تا جایی که امکان دارد روی این فیلمنامه کار شود.  

این فیلمنامه نویس و کارگردان اظهار کرد: همزمان با بازنویسی های فیلمنامه، مقدماتی برای تولید کار هم انجام شده است و اگر خدا بخواهد این سریال سال دیگر کلید می‌خورد.

کارگردان «روزی روزگاری» درباره دیالوگ‌ها و زبان ساختاری آنها در سریال توضیح داد: من دیالوگ ها را براساس لحنی محاوره ای می نویسم و قرار نیست این سریال، لحن چندان ثقیل و یا فاخری داشته باشد بلکه این لحن در عین صمیمیت و ساده بودن به طور ضمنی فضایی تاریخی هم دارد.

وی درباره اینکه با توجه به دوره تاریخی سلمان فارسی حضور پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) چگونه به نگارش درمی‌آید، یادآور شد: تمرکز در این سریال بر سلمان فارسی است که بسیار ناشناخته است و مردم معمولا در حد اسم او را می شناسند بنابراین در این سریال قصه زندگانی او تا فوتش به نگارش درمی آید. با این حال دیالوگ های بخش هایی از دیدار سلمان با پیامبر (ص) هم نوشته شده است اما هنوز درباره نحوه حضور ایشان تصمیم نهایی گرفته نشده است.

احمدجو همچنین درباره زندگی سلمان فارسی و جذابیت‌های قصه او بیان کرد: سلمان مرد فرهنگ و تفکر است و توصیه پیامبر (ص) درباره او این است که صاحب علوم اولین و آخرین است و اشراف زیادی به علم دارد. او درباره دین، عقیده و بینش کنجکاوی داشت و اگرچه که خیلی مرفه بوده اما به دنبال جستجوی حقیقت می رود و به همه مال و رفاه خود پشت پا می زند. البته به داستان تخیل و ویژگی هایی که قرار است مخاطب را به سریال علاقه مند کند، اضافه شده است.

وی در پایان با اشاره به صحنه های پرتحرک در این سریال عنوان کرد: از آنجایی که سلمان فارسی جزو اشراف‌زادگان بوده است ما در قصه صحنه‌های پرتحرکی هم داریم که نشان می‌دهد او چگونه در مدرسه اسب سواری و تیراندازی آموزش می‌بیند و همه اینها جذابیت‌هایی است که در سریال «سلمان فارسی» دیده می‌شود.

کد خبر 394914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha