دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نمایشگاه نقاشی و عکس‌هایی از آثار معماری میرحسین موسوی گشایش یافت

نمایشگاه نقاشی و عکس‌هایی از آثار معماری میرحسین موسوی و مروری بر نقاشان نوگرای قرقیزستان در کنار آثار هنری از یادرفته ایران با عنوان گنجینه‌های از یادرفته هنر ایران با حضور میرحسین موسوی ـ رییس فرهنگستان هنر ـ و برخی هنرمندان در موسسه‌ی فرهنگی و هنری صبا گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، بعدازظهر امروز (26 آذرماه) ابتدا از نمایشگاه مروری بر نقاشان نوگرای قرقیزستان، سپس عکس‌های کامران عدل از آثار معماری و نقاشی‌های میرحسین موسوی و در پایان، نمایشگاه‌ گنجینه‌های از یادرفته هنر ایران بازدید انجام شد.

در میان این بازدیدها، بسیاری از هنرمندان، احوال‌پرسی‌های کوتاهی با میرحسین موسوی داشتند و رایزن فرهنگی سفارت فرانسه نیز برای نقاشی‌ها و معماری‌ها، به موسوی تبریک گفت.

در این مراسم گشایش نمایشگاه آثار میرحسین موسوی هنرمندانی چون آیت‌اللهی، حبیب‌الله صادقی، محمد احصایی، بهمن آزموده و محمدابراهیم جعفری و دیگر هنرمندان حضور داشتند.

زارع ـ معاون فرهنگستان هنر ـ به خبرنگار ایسنا گفت: یک‌صد و 70 اثر نقاشی و 165 عکس معماری از میرحسین موسوی در این نمایشگاه ارایه شده و حدود 470 قطعه از مجموعه‌داران خصوصی به‌عنوان آثار هنری از یادرفته ایران در نمایشگاه گنجینه‌های از یادرفته هنر ایران به‌نمایش درآمده‌اند.

وی افزود: قرار بود، مجموعه‌داران دولتی آثاری را برای ارایه در این نمایشگاه به موسسه‌ی فرهنگی و هنری منتقل کنند، اما تصمیم آنها تاکنون درگیر بروکراسی اداری معطل مانده است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری صبا بیان کرد: سومین دوره‌ی نمایشگاه نقاشان نوگرا از کشور قرقیزستان بعد از آذربایجان و گرجستان، امروز ارایه شده که این اقدام در راستای مروری بر حوزه‌ی تمدن ایران‌زمین است.

زارع اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها همراه 14 کارگاه هنرهای از یادرفته به‌مدت 25 روز در این موسسه برپا است. هدف اصلی کارگاه‌های سنتی نیز احیای این هنرهای از یادرفته خواهد بود.

در نمایشگاه آثار معماری و نقاشی‌های میرحسین موسوی به روایت کامران عدل تصاویری از ساختمان دانشگاه شاهد، مجموعه‌ی‌ سازمان‌های آب و فاضلاب اصفهان، ساختمان موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین، ساختمان کانون توحید، مجموعه‌ی فرهنگی و هنری صبا، مسجد سلمان فارسی، بقعه‌ی شهدای هفتم تیر و مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام ارایه شده‌اند.

همچنین در بخش گنجینه‌های از یادرفته هنر ایران،‌ آثاری از حاج‌حسین مصورالملکی، پارچه‌های زری‌بافی‌شده، قلم‌کاری، سوزن‌دوزی، قلاب‌بافی، ترمه، ظرف‌های مسی، آینه‌کاری، نقاشی روی شیشه، قالی‌های نمد و همچنین مجموعه‌های جمع‌آوری‌شده از بخش خصوصی به‌نمایش درآمده‌اند.

کد خبر 39444

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز