همشهری آنلاین: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: کمک ۵ میلیونی هلال احمر به خانواده‌هایی که فردی را در زلزله کرمانشاه از دست داده‌اند و یا کودک تازه متولد شده تا ۱۰ روز بعد از زلزله داشتند، تا پایان دی مستقیما از سوی کارمندان جمعیت هلال احمر به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش ايسنا، علی اصغر پیوندی در مورد وعده‌ای که هلال احمر برای پرداخت کمک پنج میلیون تومانی به خانواده‌هایی که در زلزله کرمانشاه یکی از اعضای خانواده‌شان را از دست داده‌اند و همچنین خانواده‌هایی که بعد از زلزله صاحب فرزند شدند، داده بود، اظهار کرد: از ابتدای دی ماه جمع‌آوری اطلاعات خانواده‌ها برای این کار آغاز شده و اطلاعات افرادی که عزیزی را از دست داده‌اند از طریق پزشکی قانونی و اطلاعات افراد تازه متولد شده را نیز از طریق ثبت احوال دریافت می‌کنیم و بر اساس این اطلاعات، به خانواده افرادی که از روز زلزله تا 10 روز بعد از آن، عزیزی را از دست داده و یا صاحب فرزند شده باشند مبلغ 5 میلیون تومان از طریق کمک‌های مردمی به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سئوال که تا چه زمانی این مبالغ پرداخت می‌شود؟ گفت: این کار از ابتدای دی آغاز شده و تا پایان ماه پرداخت این مبالغ به پایان می‌رسد.

وی در مورد نحوه پرداخت این مبالغ نیز گفت: نیازی نیست خانواده‌های مشمول، برای دریافت این مبلغ به هلال احمر یا جای دیگر مراجعه کنند بلکه کارمندان هلال احمر، خود خدمت این عزیزان می‌رسند و مبالغ را اهدا می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین تاکید کرد: بعد از اینکه پرداخت مبالغ به افراد شناسایی شده در مدت مشخص شده به پایان رسید باز هم مسیری را اعلام خواهیم کرد تا اگر احیانا به هر دلیلی فردی از قلم افتاده باشد، به وضعیت او رسیدگی شود.

کد خبر 394338

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha