دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش غلظت آلاینده‌های کلانشهرها از سه‌شنبه ۱۲ دی خبر داد و روند حرکت سامانه بارشی را در کشور تشریح کرد.

شاخص آلودگی هوا

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن پیش‌بینی وضعیت جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز ( 11 دي) با تداوم پایداری جو، هوای شهرهای صنعتی و پر جمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک غبارآلود پیش‌بینی می‌شود که از روز فردا از غلظت آلاینده‌ها در این مناطق کاسته خواهد شد.

وی افزود: امروز با ورود یک سامانه بارشی به کشوردر شمال غرب و به‌تدریج غرب کشور ابرناکی، وزش باد، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف شروع می‌شود. در برخی مناطق از جنوب غرب و غرب کشور نیز وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: فردا گستره بارش‌ها مناطقی از جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر و تا اواخر وقت مناطقی از شمال شرق کشور را فرامی‌گیرد.

به گفته وظیفه، این سامانه روز چهارشنبه (۱۳ دی ماه) در سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور سبب ابرناکی بارش باران و برف و وزش باد و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از اواخر وقت امروز و طی فردا در نیمه غربی کشور و نواحی مرکزی دمای هوا ۴ تا ۸ درجه سپس روز چهارشنبه در شمال شرق و شرق کشور ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی افزود: اواخر سه‌شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

  • وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: فردا آسمان تهران ابری در بعضی ساعات بارش باران، در بعدازظهر نیمه ابری، همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین و کمترین دما در این روز ۱۲ و ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 394279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha