یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارگردان برنده جایزه اسکار در حالی که مشغول ساخت فیلم جدیدش بود، با شهر زادگاهش مکزیکوسیتی ارتباط جدیدی برقرار کرد.

سینما

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی در حالی که امسال داشت فیلم «رم» را می‌ساخت شهر زادگاهش مکزیکوسیتی را دوباره کشف کرد.

این نخستین باری بود که کارگردان سرشناس پس از دهه ۱۹۹۰ به شهر زادگاهش بازمی‌گشت. او در سال‌های اخیر در اروپا ساکن بوده است.

وی گفت: من واقعا با خاطراتم از گذشته و امروز مکزیکوسیتی به عنوان شهری با وقار، مطلع و چندفرهنگی مواجه شدم.

وی در عین حال افزوده است زلزله اخیر زخم‌هایی در بخشی از مناطق شهری به جای گذاشته است اما مناطق محدودی هستند که آسیب جدی دیده‌اند.

کوارون در عین حال دسامبر را بهترین زمان برای دیدن مکزیکوسیتی خواند.

وی از این شهر به عنوان شهری مانند هر شهر بزرگ دیگر امروزی نام برد که یک حس مشترک در آنها وجود دارد؛ زنان باید شب مراقب باشند که تنها در خیابان نباشند و تنها از تاکسی‌های با مجوز که در همه سطح شهر وجود دارند استفاده کنند و در عین حال یک سیستم بزرگ حمل و نقل شهری در دسترس و مطمئن وجود دارد.

این کارگردان از محله‌های همسایه محله خودش نیز نام برد که فریدا کالوا نقاش زمانی با شماری از هنرمندان مطرح در آنجا زندگی می‌کرد. وی خانه فریدا را شگفت‌انگیز و کوچک خواند و میدان این محله را جایی عالی برای گذراندن وقت آزاد تعطیل آخر هفته نامید.

در این میان موزه‌ها و فضاهای سبز شهری نیز از نظر کوارون دور نماند.

کارگردان «جاذبه» درباره سنت‌های غذاخوری در این شهر بزرگ گفت: من گیاه‌خوار هستم و جاهای زیادی برای این گروه از آدم‌ها وجود دارد. مکان‌هایی دوست داشتنی که آدم‌های متفاوت یا معمولی آن ها را به راه انداخته‌اند. مثلا یک رستوارن که خواهر کارلوس ریگاداس کارگردان به راه انداخته با پاستاهایی عالی از شما پذیرایی می کند که سس آنها از آواکادو درست شده است.

کوارون از بازارهای این شهر نیز شگفت‌زده شده و مکان‌ها ورزشی شهر را نیز نام برده و از آنها تعریف کرده است.

کد خبر 394222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha