همشهری آنلاین: با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار خوزستان، سفیر عمان و جمعی از مسئولان محلی خط کشتیرانی بندرخرمشهر - صحار عمان روز شنبه راه اندازی شد.

خط کشتی‌رانی ایران و عمان

به گزارش ایرنا یک شناور با ظرفیت بار به تناژ بالای 3 هزار تن و ظرفیت 262TEU قابلیت حمل کانتینر یخچالی هر دو هفته یک بار در این مسیر تردد خواهد کرد.

بر پایه این گزارش خط دریایی یاد شده توسط یک شرکت خصوصی ایرانی و با پیگیری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط راه اندازی شد.

با راه اندازی این خط دریایی از این پس برخی اقلام صادراتی ایران از بندرخرمشهر به کشور عمان از طریق این خط انجام خواهد شد.

این گزارش حاکی است با راه اندازی این خط کشتیرانی بازرگانان ایرانی می‌توانند کالاهای صادراتی خود را از طریق بندرخرمشهر به بندر صحار ارسال و کالاهای سفارشی خود را از طریق این خط وارد و تخلیه کنند.

اولین خط کشتیرانی حمل و نقل کالا از فروردین 94 از مبدا بندرعباس به بندر صحار عمان به صورت منظم راه اندازی شده است و خط خرمشهر به صحار دومین خط منظم بین بنادر دو کشور ایران و عمان محسوب می‌شود.

فاصله از بندرخرمشهر تا بندر صحار عمان بیش از 700 مایل دریایی است.

هادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: با افتتاح این خط کشتیرانی، زمینه صادرات محصولات کشاورزی، پتروشیمی، پروتئینی و مصالح ساختمانی به کشور عمان فراهم شده است.

بندر تجاری صحار به عنوان یکی از مهمترین بنادر عمان در شمالی‌ترین نقطه این کشور، محور مواصلاتی و ترانزیتی مهمی برای هند، پاکستان، آفریقا و اقیانوسیه به شمار می‌رود.

کد خبر 394134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha