همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای» تا پایان روز پنجشنبه به مرز فروش ۹۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا رسید

jodai

و انتظار می‌رود تا پیش از آغاز ۲۰۱۸ وارد باشگاه فیلم‌های میلیارد دلاری شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، يكي از مهم‌ترين نكته‌ها در درآمد 900 ميليون دلاري هشتمين فيلم از مجموعه «جنگ‌هاي ستاره‌اي» مساوي بودن ميزان فروش در آمريكاي شمالي و ديگر نقاط دنياست. گرچه اين توازن خيلي زود به نفع دنيا تغيير مي‌كند و با اكران «آخرين جداي» در بازار چين از پنجمين روز سال تازه ميلادي، بي‌ترديد فروش جهاني اين فيلم از درآمد آن در سينماهاي آمريكا و كانادا بيشتر مي‌شود.

تا آخرين لحظه‌هاي چهارشنبه هفته گذشته، «آخرين جداي» در بازارهاي بين‌المللي 447 ميليون دلار و در بازار آمريكاي شمالي 445 ميليون دلار فروخته بود. در فاصله كمتر از سه روز تا پايان 2017، هشتمين فيلم از مجموعه جنگ‌هاي ستاره‌اي به كارگرداني رايان جانسن دومين فيلم پرفروش سال پس از «ديو و دلبر» 504 ميليون دلاري است. هر چند اين ركورد در چند روز آينده مي‌شكند و «آخرين جداي» با لقب پرفروش‌ترين فيلم سال 2017 پا به سال تازه مي‌گذارد.

بريتانيا با 76 ميليون دلار، آلمان با 50 ميليون دلار، فرانسه با 38 ميليون دلار، ژاپن با 32 ميليون دلار، استراليا با 30 و اسپانيا با 17 ميليون دلار بهترين بازارهاي بين‌المللي «آخرين جداي» بوده‌اند. برزيل، ايتاليا، روسيه، مكزيك، سوئد، لهستان، دانمارك و كره‌جنوبي هم به ترتيب از 14 تا هشت ميليون دلار به درآمد جهاني فيلم كمك كرده‌اند.

کد خبر 394021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha