همشهری آنلاین: کتابخانه کنگره آمریکا آرشیوی از همه توییت‌های منتشرشده از زمان پیدایش توییتر را در اختیار دارد. حال اعلام شده که بایگانی تمام توییت‌ها به این روش امکان‌پذیر نیست. از این پس توییت‌ها به صورت گزینشی آرشیو خواهند شد.

بزرگترین کتابخانه دنیا تسلیم شد| توقف بایگانی همه توییت‌ها

به گزارش دويچه وله، کتابخانه کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۰ بایگانی توییت‌های همه کاربران توییتر را آغاز کرد. از هر توییتی که از هر کاربری به صورت عمومی منتشر شده، یک نسخه در آرشیو این کتابخانه موجود است. آرشیوی از توییت‌های عمومی منتشرشده تا آن زمان - از جمله نخستین توییت جهان - را هم خود بنیاد توییتر در اختیار کتابخانه کنگره گذاشت.

با توجه به حجم توییت‌های ارسالی اما امکان ادامه‌ی این روش برای کتابخانه کنگره‌ی آمریکا وجود ندارد. نوامبر ۲۰۱۵ اعلام شده بود که روزانه ۵۰۰ میلیون توییت ارسال می‌شود. کتابخانه اعلام کرده که از آغاز سال نو میلادی (۲۰۱۸) توییت‌ها "به شیوه‌ای کاملا گزینشی" بایگانی خواهند شد. برآورد می‌شود که توییت‌ها بسته به موضوع یا رخدادی خاص آرشیو شوند؛ مثلا توییت‌هایی در ارتباط با انتخابات یا تصویب یک قانون مهم.

البته بایگانی ایجادشده در کتابخانه کنگره ایالات متحده حفظ خواهد شد. در حال حاضر این بایگانی نه آنلاین است و نه در خود کتابخانه در اختیار عموم قرار دارد. به گفته‌ی یک سخنگوی کتابخانه، به محض توافق بر سر راه‌حلی مقرون به صرفه، این مجموعه در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

  • ترامپ مقصر است

تصمیم کنگره‌ی آمریکا واکنش‌های منفی فراوانی را، از جمله در خود بنیاد توییتر، در پی داشت. گروهی از کاربران معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، "سطح توییتر را پایین آورده است". کاربری می‌گوید، کنگره به بایگانی توییت‌ها پایان می‌دهد، چون "به احتمال بیشتر توییت‌های او [ترامپ]" برای بقیه مردم آمریکا "خجالت‌آور هستند".

کتابخانه کنگره آمریکا در سال ۱۸۰۰ بنیاد نهاده شد. این کتابخانه از یک اصل پیروی می‌کند: همه موضوعاتی که در تدوین قوانین به نحوی نقش دارند، مهم هستند. بر پایه‌ی این اصل، بزرگترین کتابخانه جهان (از نظر وسعت بایگانی) شکل گرفته است؛ مجموعه‌ای از میلیون‌ها کتاب، فایل صوتی، تصویر، روزنامه، دست‌نوشته و طرح و البته توییت.

کد خبر 393993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha