همشهری آنلاین: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: شاخص مصرف برق در کشور هم مثبت و هم منفی است.

محمد احمدیان در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر افزود: متوسط مصرف برق در ایران به ازای هر نفر و چگونه مصرف کردن در تمامی بخش‌های خانگی، صنعتی، خدماتی و غیره در مقایسه با سایر کشورها، دو مورد اصلی شاخص مصرف برق در کشور است.

وی گفت: متوسط مصرف برق به ازای هر نفر در کشور در مقایسه با بیشتر کشورها پائین است اما از لحاظ چگونه مصرف کردن (به ازای هر واحد انرژی، چه مقدار تولید ثروت داشته ایم) بالاست.

احمدیان افزود: مصرف سرانه برق کشور در همه بخش‌های یاد شده در پایان سال 85، 2052 کیلو وات ساعت بود که نسبت به سال 84، 5 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی گفت: البته با وجود این رشد 5 درصدی، در مقایسه با سایر کشورها که سرانه مصرفشان 4 تا 5 هزار کیلو وات ساعت است، هنوز حدود دو هزار کیلو وات ساعت مصرف سرانه برق در کشورمان پایین است.

معاون وزیر نیرو در خصوص چگونه مصرف کردن نیز افزود: این شاخص در کشورمان منفی است به این معنی که از برق و یا سایر حامل‌های انرژی خوب استفاده نمی‌شود و بازده مصرف انرژی پایین است.

احمدیان با بیان اینکه شاخص چگونه مصرف کردن در ایران دو برابر است گفت: در کشورهای پیشرفته برای تولید یک واحد ثروت، یک واحد انرژی مصرف می‌شود در حالی که در کشور ما برای تولید یک واحد ثروت، دو واحد انرژی مصرف می‌شود.

وی افزود: شاخص چگونه مصرف کردن در کشورهای پیشرفته 7 تا 8 دهم درصد است در حالی که در کشور ما یک و 7 دهم درصد یعنی بیش از دو برابر این کشورهاست که باید اصلاح شود.

کد خبر 39385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز