همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر کدام از داوطلبان امسال که فکر می‌کنند به دلیل موانعی از جمله ستاره‌‌دار شدن نتوانسته‌اند وارد دانشگاه شوند، همراه با دلایل خود مستقیما با من مکاتبه کنند تا به پرونده‌شان رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در نشست خبری در حاشیه بازدید از باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه فردوسی مشهد، در خصوص اظهارات اخیر خود که عنوان کرده بود دانشجوی ستاره‌دار نداریم و آنان کسانی هستند که نقص پرونده دارند، اظهار کرد: آنچه تا کنون مطرح شده،  این است که بعضا در سال‌های گذشته برخی داوطلبان در تکمیل مراحل ورود به دانشگاه با برخی موانع از جمله مباحث گزینشی روبرو شده‌اند. عملا این افراد هنوز دانشجو نشده بودند که اسم آنها را دانشجوی ستاره‌دار بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه اشخاصی که مورد بحث بوده اصلا دانشجو نبوده‌اند بلکه داوطلب ورود به دانشگاه بوده‌اند، ادامه داد: با همان اصطلاح رایج در شرایط فعلی و بدون اینکه به تاریخچه قضیه و سال‌های گذشته وارد شوم، بعد از ورود به وزارتخانه و در بررسی امور متوجه شدم هنوز پرونده پذیرش عده‌ای از افراد در دانشگاه تکمیل نشده و پشت خط ورود به دانشگاه هستند که به نظر من اشتباها به آن‌ها دانشجو می‌گویند، زیرا آن‌ها هنوز دانشجو نشده‌اند. دانشجویان پس از گذراندن هر مقطع از دانشجویی خارج می‌شوند و بعد از ثبت‌نام در دانشگاه دوباره دانشجو خواهند شد.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که نیت همه مسئولان مربوطه بر این است که مشکل حل و پرونده افراد تکمیل شود و آن‌ها وارد دانشگاه شوند.

غلامی عنوان کرد: تعداد معدودی از افراد بودند که به دلایل مختلف از جمله فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی برایشان سوال بود که در سابقه خود محکومیت دارند یا ندارند که مسائل این مجموعه هم با کمک مسوولین و نهادهای ذی‌ربط حل شده است و الان برای داوطلبان ورود به دانشگاه در مقاطع ارشد و دکتری سال 96 مشکلی به لحاظ اصطلاح معروف دانشجوی ستاره‌دار نداریم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است عده‌ای از افراد مدعی شوند که در سال‌های گذشته به دلیل ستاره‌دار شدن نتوانسته‌اند وارد دانشگاه شوند، تصریح کرد: ضمن اینکه مسولیت آن سال‌ها با من نیست اما پیگیری درخواست‌های این افراد هم انجام می‌شود.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري اضافه کرد: هر دانشجویی که خلاف مقررات دانشگاه اقدامی انجام دهد، کمیته انضباطی به آن تخلف رسیدگی می‌کند و بر اساس آیین‌نامه‌ رأی صادر می‌شود؛ ممکن است بعضا رأی‌ها منجر به اخراج دانشجو شود که این موضوع ربطی به ستاره‌دار شدن معروف ندارد.

کد خبر 393466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha