یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

اعضای کنگره ملی آفریقا (ANC) در نشستی در شهر پلوک وین رهبر آینده این حزب را تعیین می‌کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، تابو امبکی- رهبر فعلی این کنگره و رئیس جمهوری آفریقای جنوبی و جاکوب زوما- معاون فعلی ریاست کنگره ملی آفریقا افرادی هستند که رقابت اصلی را برای تصاحب این پست دارند.

با اینکه جاکوب زوما به دریافت رشوه متهم است، با این حال بعضی ها او را گزینه‌ای مناسب برای نشستن روی صندلی ریاست می دانند.

انتخاب رئیس این حزب می تواند مشخص کند که رئیس جمهوری بعدی آفریقای جنوبی بعد از پایان دوران ریاست امبکی در سال 2009 چه کسی می‌تواند باشد.

در شروع این کنفرانس که با سخنرانی وزیر دفاع آفریقای جنوبی شروع شد این 2 رقیب در جایگاه ویژه و در کنار هم نشستند.

اعضای این کنگره در این نشست 5 روزه بعد از 58 سال برای انتخاب رهبر این حزب گفت و گو می‌کنند.

بسیاری عقیده دارند بحث در مورد انتخاب رهبر آینده این کنگره بسیار زیاد خواهد بود. تابو امبکی 2 دوره متوالی ریاست جمهوری را طی کرده و دیگر نمی تواند در این سمت باقی بماند.

اما برخی دیگر معتقدند اگر او دوباره به عنوان رهبره کنگره ملی آفریقا انتخاب شود می‌تواند  کسی را که در موفقیت‌های وی موثر بوده است به عنوان جایگزین خودش انتخاب کند.

علاوه بر این جاکوب زوما معاون سابق رئیس جمهوری آفریقای جنوبی یک گروه قدرتمند را برای تصاحب این مقام هدایت می کند. زوما به تازگی به دریافت رشوه متهم شده است.

این در حالی است که چند وقت قبل او از اتهام تجاوز دردادگاه تبرئه شده بود.اگر زوما به عنوان رهبر کنگره انتخاب شود به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی معرفی خواهد شد.

دزموند توتو- اسقف اعظم شهر کیپ تاون- از اعضای کنگره خواسته است تا زوما را به عنوان رهبر این حزب انتخاب نکنند.

توتو که به عنوان یکی از مهم ترین رهبران مذهبی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود، در نامه‌ای به کنگره ملی آفریقا اعلام کرد که اعضای این حزب نباید کسی را به عنوان رهبر انتخاب کنند که باعث شرمساری آنها شود.

کد خبر 39340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز