همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: هیچ یک از واحدهای این دانشگاه ادغام یا تعطیل نمی‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در سیزدهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامي با بیان اینکه هیچ واحد دانشگاهی ادغام یا تعطیل نمی‌شود، گفت: باید واحدها و مراکز دانشگاهی را ابتدا در استان‌ها مدیریت کنیم.

وی افزود: در سطح استان‌ها با رعایت ملاحظات سیاسی، اجتماعی و امنیتی و در نظر گرفتن شرایط فرهنگی استان، واحدهای دانشگاهی را برای فاصله جغرافیایی، ناحیه‌بندی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر یکپارچه‌سازی ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید ساختار مدیریتی، اداری، مالی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکپارچه و هماهنگ شود.

رهبر با اشاره به اینکه هیچ‌گونه مرزی میان دانشگاه‌های کشورهای اروپایی برای گذراندن واحدهای درسی نیست، خاطرنشان کرد: آنها با ایجاد و رعایت یک استاندارد واحد به دانشجویان مجوز می‌دهند که واحدهای درسی خود را در صورت تمایل و نیاز در دانشگاه‌های مختلف بگذرانند.

وی اولین و مهمترین گام برای یکپارچه‌سازی دانشجویی را استانداردسازی دانست و افزود: با استانداردسازی تمامی واحدهای دانشگاهی، دانشجویان می‌توانند در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، واحدهای درسی خود را در یک یا چند واحد دانشگاهی سپری کنند.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: باید تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی نامگذاری شود تا برای نقل و انتقال و بهره‌برداری از آنها، واحد استفاده‌کننده دچار مشکل نشود.

فرهاد رهبر اظهار داشت: ناحیه‌بندی واحدها و مراکز دانشگاهی به معنای برتری و تفوق یک واحد بر دیگری نیست، بلکه به معنای یکپارچه‌سازی است.

وی به اصلاح ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره كرد و گفت: ساختار واحدهای دانشگاهی باید متناسب با سازمان مرکزی اصلاح شود.

رئیس دانشگاه آزاد در خصوص ایجاد معاونت پزشکی در استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورتی که مصوبه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها اجرا شود، مجاز به ایجاد پست معاونت پزشکی خواهند بود.

کد خبر 393226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha